نشست تخصصی بررسی و ارزیابی وضعیت دستگاه های رمزارز غیرمجاز برگزار شد

در نشست مدیران حوزه رمز ارزها در شرکت توانیر با معاونت ها و مدیران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، فعالیت ها و عملکرد توزیع برق مشهد درخصوص نحوه شناسایی، جمع آوری و هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضایی تشریح شد.

به گزارش برقآب و دفتر روابط عمومی، در این نشست تخصصی بررسی و ارزیابی دکتر محمد خدادادی مجری تامین برق مراکز  استخراج رمز ارز شرکت توانیر با اشاره به ضرورت وجود ادبیات مشترک با هدف برخورد با رمز ارزهای غیرمجاز گفت: پدیده استخراج رمز ارز یک مشکل موقت نیست و مادامی که فکری اساسی برای تعرفه انرژی و اصلاح آن نشود، این پدیده بصورت جدی وجود خواهد داشت.

وی گفت: با فعالیت رمز ارزها و با گذشت زمان شاهد هستیم که آمادگی بیشتر شده و همه اعم از پلیس، دستگاه قضا، وزارت صمت و سازمان اموال تملیکی پای کار آمده و تعامل خوبی برقرار است.

در این نشست مهندس مجید حسن نژاد مجری طرح شناسائی و جمع آوری برق های غیر مجاز مراکز استخراج رمز ارز نیز با ارائه گزارشی از عملکرد توزیع برق مشهد گفت: تاکنون ۲۹۵۶ آدرس مورد بازدید قرار گرفته و ۹۰۰ پرونده در حوزه رمز ارزها تشکیل دشه است. وی گفت:۱۱۶۰۷ دستگاه رمز ارز غیر مجاز توسط توزیع برق مشهد جمع آوری شده که ۶۰ میلیارد تومان محاسبه انرژی آنها بوده و دراین رابطه تاکنون ۵/۲۷ میلیارد تومان وصول شده است.

وی به فعالیت امورهای ۱۴گانه توزیع برق در این حوزه پرداخت و گفت: در هر اموری و هر ۲ هفته یک جلسه در خصوص دستگاه های رمز ارز غیر مجاز برگزار شود ضمن اینکه تیم های تخصصی نیز به منظور شناسایی و جمع آوری این دستگاه ها فعالیت دارند.

ارائه گزارش از روند وصول ، برگزاری جلسات آموزشی و باز آموزی جهت همکاران، نصب بنر در سطح شهر و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها از دیگر فعالیت های توزیع برق مشهد دراین زمینه بود که توسط مدیران مربوطه تشریح شد.