مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خبرداد:

میزبانی ۸ میلیون زائر حرم رضوی بدون تنش آبی در مشهد مقدس در تابستان جاری

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با همت همکاران پرتلاش صنعت آب استان و همکاری شایسته مردم، میزبانی از 8 میلیون زائر شریف بارگاه مطهر رضوی بدون بروز تنش آبی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، دومین جلسه کمیته طرح صیانت از منابع آب استان خراسان رضوی در سال جاری به ریاست معاون قضایی رییس کل دادگستری در امور اجرایی و پیشگیری از وقوع جرم این استان و با حضور مدیران شرکت های آب منطقه ای استان و آبفا مشهد و استان برگزار شد‌.
علیرضا طاهری با اشاره به اینکه ۴ پروژه به منظور تامین آب استان را از محل مدل مالی پساب پیش می‌بریم، افزود: نیازمند همکاری بیشتر از نهادهای اجرایی در طرح تامین آب مشهد هستیم حدود ۶۹ حلقه چاه دستگاه های اجرایی استان در اختیار شرکت آبفا مشهد بگذارند که بسیار زمان بر بود لذا خواهان تسریع در ارایه خدمات هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه جمعیت استان خراسان رضوی ۸ درصد کل کشور است اما تنها ۲.۵ درصد اعتبارات ملی کشور به این استان اختصاص دارد، گفت: این مورد نقصانی است که در بخش آب بیشتر به چشم می آید و کمتر از ۱ درصد این آمار به حوزه آب اختصاص دارد.
طاهری با بیان اینکه از مدیران آب درخواست داریم تا در برنامه هفتم توسعه پیشنهادات خود را ارائه دهند، گفت: ما پیشنهاد دادیم ۲۰ درصد حجم تخلیه چاه ها به صورت قانونی برای تأمین کمبود آب صنعت، خدمات و شرب تخصیص یابد در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۲۰۰‌میلیون‌مترمکعب آب زیرزمینی در این حوزه ها مصرف می‌کنیم.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خطاب به معاون قضایی رییس کل دادگستری در امور اجرایی و پیشگیری از وقوع جرم، گفت: دشت مشهد تامین آب چندین شهر و روستا را به عهده دارد، به عنوان آب منطقه‌ای استان خواهشمندیم مقامات مسئول مرتبط با دشت ها مسائل اختصاصی این حوزه را با دقت و با ملاحظه بیشتری بررسی کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: امسال در دهه پایانی ماه صفر علیرغم کم آبی و خشکسالی شدید، با همت همکاران پرتلاش صنعت آب استان و همکاری شایسته مردم، میزبانی از ۸ میلیون زائر شریف بارگاه مطهر رضوی بدون بروز تنش آبی صورت گرفت.
وی افزود: علاوه بر این باید به نقاط قوت و ضعف نیز واقع بینانه نگریست و از تمرکز بیش از حد بر گزاره های منفی اجتناب کرد. به طور نمونه تامین آب بدون بروز تنش و گذر از پیک تابستان خشک ۱۴۰۱ یک گزاره مثبت و رضایت آفرین بود که به اندازه سایر گزاره های جاری به آن توجه نشد.
وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی آمادگی خود را در خصوص اختصاص هر گونه نیاز آبی از جمله صنعت ،خدمات و شرب در منطقه چهچه- قره تکان اعلام میکنیم تا به ماندگاری مردم در منطقه کمک کنیم.