همزمان با سراسر کشور:

مولدهای اضطراری برق استان زنجان پایش شدند

یازدهمین رزمایش سراسری ارزیابی آماده به‌کاری مولد‌های برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم استان زنجان همزمان با سراسر کشور و با حضور وبیناررییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیرعامل توانیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه وظیفه پدافند غیرعامل، تضمین کارکردهای خدمات‌رسان کشور است، گفت: مصون سازی و امن سازی زیرساختهای حوزه برق رویکردی جدی و حیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل توانیر نیز در این رزمایش با اشاره به رشد ۱۱ برابری تعداد مشترکان برق کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون اظهار داشت: در بیش از ۴ دهه ظرفیت نصب شده نیروگاهی از ۷۰۲۴ مگاواتی با رشد ۱۳ برابری به ۸۸ هزار و ۷۵۷ مگاوات و پیک بار شبکه با رشد ۲۰ برابری به ۳۴۸۶ مگاوات به ۶۹۴۵۷ مگاوات رسیده است .

آرش کردی با اشاره به اهمیت مولدهای اضطراری در شرایط بحرانی اضافه کرد: ایجاد اطمینان از تداوم خدمات در مراکز حساس و مهم در زمان بحران و همچنین همکاری این مولدها در گذر از روزهای اوج بار و کمک در پایداری شبکه از جمله دستاورد‌های حاصل از ارزیابی‌های آماده به‌کاری مولد‌های اضطراری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در ارتباط ویدئویی مستقیم با مرکز فرماندهی رزمایش سراسری با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی اطلاعات و آخرین وضعیت مولدهای اضطراری مراکز مهم و حساس استان و آماده به‌کار بودن این مولدها گفت: در این رزمایش ۱۶ نفر در قالب ۸ اکیپ عملیاتی از نیروهای متخصص شرکت توزیع نیروی برق در سراسر استان زنجان با حضور در ۸ مرکز شرایط آماده‌به‌کاری مولدهای اضطراری این مراکز را بررسی کردند.

پیام جوادی افزود: در این رزمایش مولدهای اضطراری این مراکز به مدار وارد و مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه این مولدها در شرایط مطلوبی از نظر تامین انرژی در شرایط بحرانی قرار داشت.

گفتنی است این رزمایش همزمان با هفته پدافند غیر عامل و با رمز یا علی ابن موسی الرضا (ع) از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز یکشنبه در سراسر کشور برگزار شد.