معاون خدمات مشترکین و درآمدآبفای استان اصفهان تاکید کرد؛

ممنوعیت ورود آب باران به شبکه فاضلاب

 معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان بر ممنوعیت ورود آب باران به شبکه فاضلاب شهری تاکید کرد.

محسن صالح با اشاره به این که یکی از علل اصلی پس زدگی فاضلاب به داخل املاک، هدایت آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب است گفت: تاسیسات فاضلاب شبکه داخلی املاک باید به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان ها، حیاط و معابر داخلی ملک به شبکه فاضلاب وارد نشود.

وی  افزود: در زمان طراحی و اجرای تاسیسات، باید چاه آب باران یا منبع ذخیره سازی و یا هر روش دیگری که آب باران را به محل دیگری به غیر از شبکه فاضلاب هدایت کند، در املاک تعبیه شود.

صالح گفت: هدایت آب باران از طریق ناودان ها به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به املاک می شود و در صورت بروز خسارت از این محل، شرکت آبفا هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان اعلام کرد: از نظر شرکت آبفا، زمانی عملیات ساخت و ساز یک ساختمان پایان می یابد که تاسیسات فاضلاب شبکه داخلی املاک به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان ها، حیاط و معابر داخلی ملک به شبکه فاضلاب وارد نشود.

صالح با اشاره به این که در هنگام ساخت و ساز، تغییر نوع واگذاری انشعاب از حالت ساخت و ساز  به کاربری های دیگر امکان پذیر نیست  تصریح کرد: لازم است ارزیاب ها این موضوع را به متقاضیان توضیح داده و تاکید کنند که  ملاک تبدیل وضعیت کاربری املاک از حالت ساخت و ساز، اطمینان از عدم ورود آب  باران جاری شده از ناودان ها، حیاط و معابر داخلی ملک به شبکه فاضلاب است.