در راستای پایداری آب شرب در شهر ساوه:

مقابله با بحران کم آبی در ساوه

مدیران وزارت نیرو در سفر به ساوه، ضمن بررسی کمبود آب، راهکارهایی نظیر حفر چاه‌های جدید را برای مقابله با تنش آبی شهر اعلام کردند.

مقابله با بحران کم آبی در ساوه

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی؛ علی پوراحمد رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه‌های شرقی کشور در وزارت نیرو به همراه علیرضا جزء قاسمی سرپرست معاونت راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور در سفر یک روز به شهرستان ساوه از تاسیسات و منابع تامین آب این شهر بازدید و در جریان این بازدید مشکلات کمبود آب شهرستان ساوه ، اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات کم آبی و همچنین راه کارهای پیشگیری از تنش آبی در این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست معاونت راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به کاهش آب سد الغدیر بر حل مشکلات کم آبی و بهرمندی مشترکین از آب سالم و پایدار اظهار داشت : به منظور بهبود وضعیت آب شرب شهر ساوه و افزایش حجم تولید آب حفاری ١٠ حلقه چاه آب جدید در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

علیرضا جزء قاسمی ،جابجایی ٩ حلقه چاه آب،مدیریت فشار در سطح شهر ،استفاده ازکنتورهای هوشمند و استفاده از پساب به جای آب در صنایع را از جمله راهکارهای مهم و تاثیر گذار بر حل مشکلات کم آبی در شهر ساوه عنوان کرد.

حشمت اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این بازدید به مشکل تامین آب شهر ساوه اشاره نمود و گفت : منابع آب شرب سالم و بهداشتی شهر ساوه از طریق سد الغدیر و ۱۸ حلقه چاه تامین می گردد و نیاز آبی این شهر در طی سال ۱۱۰۰ لیتر در ثانیه است.

وی افزود : اکنون به علت خشکسالی های پی در پی و کاهش میزان ذخیره آب سد ؛ شهر ساوه با کمبود جدی آب مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تسریع در حفر و تجهیز چاه های آب جدید را از جمله راهکار های مهم در حل مشکل کمبود آب در شهر ساوه عنوان کرد در ادامه به اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش مشکلات مشترکین و بهرمندی هرچه بهتر از آب شرب سالم و پایدار اشاره نمود و بیان داشت : استفاده از چاه های اجاره ای ، انجام اقدامات فنی در تصفیه خانه آب برای افزایش دبی آب انتقالی ، مدیریت فشار شبکه توزیع به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه از جمله اقداماتی ست که در این راستا تا کنون صورت گرفته است.