معاون وزیر نیرو از عوامل اجرایی طرح آبرسانی به همدان قدردانی کرد

معاون امور آب و آبفا وزیر نیرو در بازدید از پروژه آبرسانی بلند مدت به همدان از عوامل اجرایی این طرح قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان محمد جوانبخت روز سه‌شنبه در بازدید از طرح آبرسانی به همدان با قدردانی از عوامل اجرایی طرح افزود: تلاش‌های شرکت آب منطقه ای همدان، قرارگاه و مشاور طرح جای قدردانی دارد.

وی اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح نیازمند مشارکت همه‌جانبه است و تامین تجهیزات مورد نیاز آن تسهیل می‌شود.

جوانبخت با صدور دستوراتی جهت انجام عملیات باقیمانده این طرح تصریح کرد: همکاری و پیگیری‌های مقامات استانی، خصوصا استاندار جای قدردانی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز گفت: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی بلند مدت به همدان به سرعت در حال اجرا است و بعد از بهره برداری از فاز اضطراری در مهر ماه سال جاری ، بزودی فاز بعدی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ لیتر در ثانیه از طریق خط انتقال طرح ابرسانی به همدان منتقل می‌شود که با بهره برداری از پروژه تصفیه خانه مهاجران، این میزان به یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شرکت درگیر تامین تجهیزات طرح آبرسانی به همدان هستند،  اظهار داشت: بیشتر تجهیزات طرح آبرسانی به همدان در تصفیه‌خانه مهاجران وارد کارگاه شده و برای دریافت سایر تجهیزات مورد نیاز نیز، پیگیری های لازم انجام شده است.

وی افزود: ایستگاه‌های پمپاژ شماره یک، ۲ و سه تصفیه خانه مهاجران تکمیل شده است و با تلاش گروه های کاری الکترو پمپ‌های جدید خط انتقال در حال نصب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه سلامت و بهداشت آب در پروژه آبرسانی به شهر همدان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: برق مورد نیاز فاز نخست این طرح، در ایستگاه‌های شماره یک، دو و سه، با استفاده از خط اضطراری تامین شد، اما برای فاز دوم باید خط اصلی تامین برق احداث شود.

وی با بیان اینکه برق رسانی به این طرح نیز یک پروژه بزرگ است اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد ، اظهار داشت: خط برق‌رسانی شامل انتقال ۷۰ کیلومتر برق فشار قوی با قدرت ۶۳ کیلوولت است که از پست بیجار آغاز و به ایستگاه‌های سه گانه پمپاژ منتهی می‌شود.

ضروری تصریح کرد: این خط نیازمند ۲۹۵ دکل فشار قوی بود که اکنون ۲۹۴ دکل نصب و حدود ۵۰ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر خط انتقال نیز، کابل کشی شده است.

وی افزود: ارتقاء پست زمینی بیجار و ساخت ۲ پست زمینی ۶۳ کیلو ولت به ۶.۶ کیلو ولت به موازات این طرح انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز احداث این پست‌های برق زمینی تهیه شده است و امیدواریم و بزودی نیز این تجهیزات نصب، راه‌اندازی و ایستگاه‌های پمپاژ با ظرفیت کامل وارد مدار شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، مهندس محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزارت نیرو امروز سه شنبه در بازدید از سامانه آبرسانی همدان شامل ایستگاه‌های پمپاژ خطوط انتقال برق رسانی و تصفیه خانه در جریان روند تکمیل ایستگاههای پمپاژ قرار گرفت و از مراحل ساخت تصفیه خانه مهاجران بازدید کرد.