با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق :

مصوبات سفرریاست جمهوری به زنجان مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان:اسماعیل افشاری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات نمایندگان ویژه رئیس جمهور در استان گفت : پیگیری احداث سد بر روی سرشاخه های قزل اوزن و رودخانه امام رود و تخصیص 100 میلیون متر مکعب حق آبه برای تامین آب شرب کشاورزی یکی از مصوبات این سفر می باشد که در حال انتخاب مشاور جهت مطالعه سد بر روی رودخانه امام رود و جمال آباد و باکلور هستیم.

وی دومین مصوبه را ایجاد سد معیشتی بر روی رودخانه های محلی عنوان نمود و اظهار داشت: مطالعات فاز شناخت در رودخانه های محلی شهرستان طارم انجام پذیرفته و ۵ مورد نیز از مطالعات مذکور به نتایج مثبت رسیده است که در صورت تامین منابع مالی از محل اعتبارات استانی،ادامه ی مطالعات و خدمات کارفرمایی از جمله نقشه برداری انجام خواهد شد.

افشاری سومین مصوبه را هم تسریع در تکمیل سد بلوبین مطرح نمود و تاکید کردکه مجوز فراخوان ماده ۵۶ از سازمان برنامه و بودجه کشوری اخذ گردیده است و همچنین دو نوبت آگهی فراخوان شناسایی، ارزیابی و انتخاب سرمایه گذار جهت تامین مالی پروژه در تاریخ های ۱۸/۰۷/۱۴۰۰ و ۲۰/۰۷/۱۴۰۰ صورت پذیرفته است ولیکن علیرغم پیگیری های انجام شده و مساعدت استاندار زنجان، تا کنون به دلیل عدم استقبال سرمایه گذار و بانکها ،این مهم محقق نگردیده است .

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان همچنین به درخواست نمایندگان مجلس و ائمه جمعه شهرستان ها اشاره کرد و افزود : در خصوص احداث تصفیه خانه و خط انتقال آب از سد بلوبین به روستا و دو شهر آن شهرستان ، مناقصه انتخاب پیمانکار انجام شده و قرارداد در حال ابلاغ می باشد.

این مقام مسئول در رابطه با رفع موانع بهره برداری از سد گلابر برای امکان سرمایه گذاری و بهره برداری توسط بخش خصوصی  نیز  تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از سد گلابر علاوه بر تامین آب ، سایت سد مذکور در قالب قرارداد BOLT در قالب طرح گردشگری به بخش خصوصی واگذار گردیده است و اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام می باشد.

مدیر عامل شرکت در خصوص تخصیص آب مورد نیاز اراضی زراعی روستاهای سها و گلابر علیا از محل سد گلابر نیز گفت: با عنایت به اینکه اراضی متقاضی آب ،خارج از شبکه پایاب تأمین آب سد گلابر قرار دارد امکان تامین آب میسر نمی باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان سپس با اشاره به تکمیل و بهره برداری از خط انتقال آب مورد نیاز پروژه مجتمع پتروشیمی تاکید کرد :افزودن  بخشی از خط انتقال مذکور توسط شرکت آب منطقه ای احداث گردیده است که در صورت تامین اعتبار از محل اعتبارات دولتی و یا تامین مالی از سوی مجتمع پتروشیمی تکمیل آن انجام خواهد شد.

افشاری دررابطه با احیای حقابه های کشاورزی در شهرستان طارم نیز اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای زنجان نسبت به احصاء آب مورد نیاز اراضی آبی و باغات تحت نظارت شرکت مدیریت منابع آب ایران اقدام و موارد جهت تعیین تکلیف برداشت آب در محدوده طارم در کمیسیون تخصیص آب حوضه سفیدرود از مبادی ذیربط در حال پی گیری می باشد ، همچنین در خصوص احداث سد بر روی سر شاخه های قزل اوزن در روستای کلوچ و برروی رودخانه نیز ، با پی گیری های به عمل آمده اعتبار جهت انجام مطالعات فاز شناخت طرح های مذکور از محل اعتبارات استانی  مصوب گردیده است که در صورت  ابلاغ آن ، موافقتنامه های مرتبط با آن مبادله خواهد شد.

در ادامه مدیران عامل شرکتهای آب و فاضلاب و برق منطقه ای زنجان نیز به تشریح و بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه کاری خود پرداختند.