مصرف ۶ درصدی برق ماینرها در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۶ درصدی برق استان مرکزی توسط ماینرها مصرف می شود. مهندس اله داد گفت:در ادامه‌ اقدامات جهادی مانورمبارزه با استخراج رمز ارزها ، همزمان با مانور شناسایی ماینرها باهدف کاهش مصرف انرژی شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، تعداد ۴۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز شناسایی و توقیف […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۶ درصدی برق استان مرکزی توسط ماینرها مصرف می شود.

مهندس اله داد گفت:در ادامه‌ اقدامات جهادی مانورمبارزه با استخراج رمز ارزها ، همزمان با مانور شناسایی ماینرها باهدف کاهش مصرف انرژی شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، تعداد ۴۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز شناسایی و توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد قضایی خواهد کرد، افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، از طریق نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می شوند.

اله داد با اشاره به بافت صنعتی و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: برخی ساختمان‌ها و فضاهای بلااستفاده که از انشعاب برق برخوردارند با توجه به ارزان بودن برق در کشور به عنوان مزارع استخراج رمز ارز استفاده می شود که مصرف بالایی نیز دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به توقیف ۱۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماینر در استان مرکزی گفت: این میزان دستگاه ماینر توقیف شده بالغ بر ۴۰ مگاوات برق مصرف می کند که عدد بسیار بزرگی است و چون به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند مصرف برق بالایی دارند که بخش اعظمی از انرژی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۶ درصد مصرف برق استان مرکزی توسط ماینرها صورت می‌گیرد، گفت: شناسایی و توقیف ماینرها می‌تواند مانع مصرف بخش مهمی از انرژی شود.

اله داد گفت: با جمع آوری دستگاه های رمز ارز که بار ۴۰ مگاواتی را به برق استان تحمیل می کنند و قطعا آمار این دستگاه ها خیلی بیشتر است، بخشی از مصرف کاهش می یابد.

وی افزود: ۴۰ مگاوات برق مصرفی ماینرها   تاکنون در استان حداقل معادل مصرف ۱۰۰ هزار منزل مسکونی برق مصرف می‌کنند یا معادل مصرف برق ۱۰ واحد صنعتی بزرگ از صنایع پرمصرف استان است مصرف دارند با این تفاوت که صنایع  در یک یا دو شیفت فعالیت دارد، اما ماینرها به صورت شبانه روزی و در سه شیفت مصرف برق دارند.