مدیر عامل برق فارس در دیدار با مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس :

مصرف بهینه برق باید با تلاش نهادهای فرهنگی و تبلیغی در جامعه تبیین گردد

مهندس یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در نشست انجمن اسلامی این شرکت که  با حضور حجت الاسلام قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس و اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی برگزار شد بر لزوم تبیین موضوع مصرف بهینه و مدیریت مصرف با تلاش نهادهای فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس حقیقی در این نشست که با حضور اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی ادارات ،کارخانجات و بانک‌های استان فارس  و اعصای انجمن اسلامی صنعت برق فارس تشکیل گردید با تقدیر از حجه الاسلام قانع در پیشبرد اهداف فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات افزود: رسالت ما و همکاران برق فارس تامین و انتقال برق پایدار و به ویژه برنامه ریزی برای عبور از روزهای اوج مصرف تابستانی است ، اما این راه پر فراز و نشیب با فرهنگ سازی و مشارکت نهادهای تبلیغی و فرهنگی هموار و آسان تر می شود و میتوان با پرهیز از صرف هزینه های گزاف برای ایجاد ظرفیت های جدید تولید انرژی با مدیریت مصرف از نقطه اوج مصرف برق در تابستان عبور کرد .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در ادامه به موقعیت استراتژیک استان های فار سو بوشهر در تامین و انتقال برق اشاره کرد و گفت:  تنها نیروگاه اتمی کشور که همان شاهراه تبادل انرژی است در اختیار برق منطقه‌ای بوشهر و فارس می باشد و بیش از ۸۰ درصد انرژی برق کشور از این منطقه می گذرد و تبادل می شود ، این موضوع زمانی که از سوی نهادهای فرهنگی تبیین گردد شهروندان بیشتر به حساسیت کار تامین و انتقال برق واقف می شوند و مشارکت مشترکان در مصرف بهینه افزایش می یابد.

مهندس حقیقی در ادامه گفت: گاه تاثیر یک جمله با ادبیات زیبا برای هدایت مردم و مصرف کنندگان به سمت مصرف بهینه بسیار تاثیر گذار تر از ساعت ها کار فنی و تخصصی خواهد بود ، ما از نهادهای فرهنگی انتظار داریم در این عرصه پرتوان و فعال و پویا وارد شوند و تبلیغ برای مصرف بهینه را یک کار با رسالت و رویکرد اجتماعی و فرهنگی قلمداد کنند.

مدیر عامل برق منطقه ای استان فارس همچنین با تقدیر از عملکرد تشکیلات انجمن اسلامی برق فارس ، کارکردهای فرهنگی این انجمن را  بسیار تاثیر گذار دانست و آن را در راستای مبارزه با فساد و حفظ ارزشهای فرهنگی دانست .

مهندس حقیقی با تقدیر از  حاج آقا نعمت الهی و آقای قاسمی و  مسئولان  انجمن اسلامی شرکت خواستار ایجاد شرایطی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و ارشادی در شرکت برق فارس و بوشهر شد و گفت: موضوع مصرف بهینه و مدیریت مصرف باید در جلسات و نشست های انجمن مطرح شود تا بتوان برای آن برنامه منسجم تدوین کرد.

مهندس ابراهیم شعرا ، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی نیز دراین نشست با بیان پیشنهاداتی به تبیین جایگاه و اثرات فعالیت های فرهنگی در تحقق اهداف مصرف بهینه برق پرداخت و اظهار داشت : فعالیت های فرهنگی و توجه به شاخص های دینی در پرهیز از اسراف و رعایت اعتدال در مصرف گزینه هایی است که در شرع مقدس اسلام به آن توجه ویژه شده است.

مهندس شعرا خاطر نشان کرد : دین مبین اسلام برای همه جنبه های زندگی بشریت برنامه جامع دارد و دراین حوزه نیز هم در آیات مقدس قرآن کریم و هم در احادیث و روایات اسلامی سخنان بی شمار و گرانبهایی برای پرهیز از اسراف و رعایت اعتدال در مصرف پیش روی ماست.

این نشست با حضور شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی ادارات ،کارخانجات و بانک‌ها و انجمن اسلامی صنعت برق فارس در حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس تشکیل گردید.