مصرف برق و گاز ادارات در ماه های سرد مدیریت شود/ قطعی در انتظار ادارات پرمصرف

شرکت توزیع نیروی برق تبریز از کلیه ادارات و سازمان ها خواست تا در راستای تحقق کاهش 10 درصدی برق و گاز مصرفی در فصول سرد سال اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی، این شرکت با اشاره به افزایش بی‌رویه مصرف برق و گاز، بر ضرورت استفاده بهینه در ماه های سرد سال تاکید کرده است.  

این گزارش می افزاید: با عنایت به فرا رسیدن ماه های سرد سال و افزایش بی‌رویه مصرف انرژی و ضرورت استفاده بهینه از برق و گاز جهت جلوگیری از قطعی احتمالی آن تا پایان اسفند ماه سال‌جاری کلیه دستگاه‌های اجرایی تابعه استان، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عمومی و بخش خصوصی می بایست در این دوره دمای وسایل گرمایشی خود را در دمای متعارف و مطلوب تنظیم و از فعال کردن تاسیسات گرمایشی پیش از شروع رسمی ساعت فعالیت و پس از اتمام زمان کار خودداری کنند تا نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش حداقل ۱۰ درصد مصرف حامل های انرژی باشیم.

بر این اساس شرکت گاز و شرکت توزیع نیروی برق تبریز وظیفه پایش دقیق مصرف بهینه گاز و برق را به‌طور مستمر بر عهده داشته و موظف به ارائه گزارش عملکرد دستگاه های متخلف به‌صورت هفتگی به استانداری هستند.

لازم به ذکر است، بر اساس نامه وزیر کشور خطاب به استانداران، در صورت عدم توجه جدی دستگاه های مسئول به کاهش مصرف تا سقف تعیین شده، شرکت های گاز و برق موظف هستند با اخطار قبلی نسبت به قطع گاز و برق مشترکین پر مصرف اقدام کنند.