مصرف برق در استان مرکزی رکورد زد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:مصرف برق برای چهارمین بار در استان مرکزی، رکورد زد و به یک هزارو 260مگاوات در هفته دوم مرداد ماه رسید.

محمود محمودی اظهار کرد:وجود بارش های موسمی و ابرهای همرفتی باعث گرمای شدید و غیرقابل تحمل می شود که این موضوع باعث افزایش مصرف برق می شود.

وی بابیان اینکه نیاز مصرف در هفته دوم مرداد درکشور و استان افزایش یافته است، افزود:نیاز مصرف دراستان مرکزی در هفته سوم مرداد به ۱۳۰۰مگاوات نزدیک می شود‌.

وی اظهار کرد: با این شرایط ضرورت دارد در این ایام گرم تمامی مشترکین برق به ویژه صنایع و کشاورزان به میزان ۲۵۰مگاوات مراقبت لازم و همکاری درطرح های مدیریت مصرف برق را عمل آوردند و با کاهش مصارف غیرضروری بویژه در ساعات اوج بار همراهی و همکاری لازم با مجموعه صنعت برق استان برای تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: امید است با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکین بویژه مشترکین خانگی روزهای باقیمانده تابستان با موفقیت عبور شود.

محمودی بیان کرد: عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج بار (۱۳تا ۱۷:۳۰ و۲۰:۳۰تا ۲۳)، استفاده از روشنایی روز، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف نظیر اس ام دی‌ها و ال‌ای دی‌ها، تنظیم دمای آسایش روی۲۶ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی و نصب سایبان بر روی کولرهای آبی را از جمله ساده و کم هزینه‌ترین روش‌های مدیریت مصرف است.