مشترکان برق با شرکت در پویش با انرژی از جوایز نفیس و ارزشمند برخوردار می شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: مشترکان خانگی و تجاری در صورت شرکت در پویش با انرژی و کاهش ۱۵ درصدی مصرف خود از جوایز ارزنده برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: مشترکان خانگی و تجاری در صورت شرکت در پویش با انرژی و کاهش ۱۵ درصدی مصرف خود از جوایز ارزنده برخوردار می شوند.

به گزارش برقاب،  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق و گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۳ نشست مدیران صنعت آب و برق استان روز سه شنبه در محل شر‌کت آب وفاضلاب استان قزوین برگزار شد.

در این نشست که داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفا، ابوالفضل موتابها مدیرعامل شرکت مدیریت نیروگاه شهید رجایی، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ، یوسف اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و خانم برهانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان نیز حضور داشتند گزارشهایی از اقدامات انجام شده در صنعت آب و برق استان ارائه دادند.

یوسف اینانلو گفت: سیاست های کلی وزارت نیرو برای عبور از پیک مصرف و جبران ناترازی تولید و مصرف با توسعه نیروگاهها و افزایش تولید برق و مدیریت مصرف تعریف شده که دراین راستا برنامه ریزی های مناسبی انجام شده است.

اینانلو اظهارداشت: امروز اولین شهرک انرژی خورشیدی در شهر شال راه اندازی می شود که استان قزوین با ظرفیت هایی که دارد در ردیف ۵ استان برتر کشور در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است .

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر ۱۷۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر در استان تولید می شود و با راه اندازی شهرک انرژی چشم انداز تولید ۴۰۰ مگاوات انرژی پاک محقق خواهد شد‌.

 

این مدیر افزود: مدیریت مصرف بسیار مهم است و باید حتما مصرف بهینه داشته باشیم تا پایداری شبکه تامین شود.

 

اینانلو تصریح کرد: در بخش صنعت اگر مصرف واحد کمتر از ۳۰ کیلو وات باشند محدودیتی ندارند که ۹۰ درصد صنایع را شامل می شود و صنایع متوسط که تا دو مگاوات مصرف دارند مقرر شده یک روز در هفته تعطیل کنند و برنامه ریزی تولید در روزهای جمعه و جایگزینی تعطیل در روز دیگر باشد تا پایداری شبکه محقق شود.

 

وی بیان کرد: صنایع بزرگ که بیش از دو مگاوات مصرف دارند در استان تعداد ۴۵ واحد هستند و حتما باید تا یک سوم بار خود صرفه جویی کنند که در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی انجام شده است.

 

▫️لزوم کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ادارات درساعات اداری و صرفه جویی ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری

اینانلو اظهارداشت: بخش اداری بر اساس مصوبه هییت دولت و وزیران باید در وقت اداری ۳۰ درصد و ساعت غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و با نصب کنتور هوشمند خانگی و اداری نسبت به مدیریت مصرف اقدام کرده ایم.

وی گفت: در سال قبل در بخش اداری ۱۰ مگاوات صرفه جویی شد و امسال باید ۱۵ مگاوات صرفه جویی را دربخش دولتی محقق کنیم.

این مدیر تصریح کرد: در بخش تجاری از ساعت ۱۳ تا ۱۶ باید سیستم سرمایشی اصناف تعطیل شود و دربخش خانگی هم مشوق داریم و پاداش می دهیم که سال قبل بیش از۳۸ میلیارد تومان پادش به مشترکان کم مصرف اهدا شد.

اینانلو افزود: امسال هم مشوق های ارزشمندی پیش بینی شده و با راه اندازی پویش ملی (با انرژی) از طریق کد دستوری #۱۵۲۱* یا نصب نرم افزار باانرژی در تلفن های همراه خود ونیز مراجعه به سایت ‌ba-energy.ir در این پویش مشارکت نموده ودرصورت کاهش۱۵ درصد مصرف خود تا پایان تابستان از جوایز نفیس و ارزنده ای شامل صدها خودرو و لوازم خانگی و… بهره مند می شوند.

 

وی بیان کرد: الگوی مصرف در ماههای گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت است و برای مصارف بیشتر تعرفه های پلکانی دیده شده که درخواست می کنیم در این چهار ماه مشترکان مصرف خود را مدیریت کنند در غیر این صورت مشترکان پر مصرف هزینه سنگین در قبوض برق خود پرداخت خواهند کرد.

 

▫️کاهش زمان تحویل کنتور برق

اینانلو از کاهش زمان تحویل کنتور برق نیز خبرداد و گفت: در سیاست گذاری این شرکت وظیفه تامین برق مشترکین را داربم و چشم انداز ما در برنامه ۱۴۰۷ تعریف و اهداف تعیین شده است.

وی افزود: در این برنامه تا سال ۱۴۰۷ متوسط زمان نصب کنتور از ۲۲ روز به یک روز کاهش خواهد یافت که درحال حاضر ۵ روز است و تلاش می کنیم نصب کنتور در کمترین زمان صورت گیرد.

اینانلو اظهارداشت: متوسط خاموشی از ۲۱۰ دقیقه در سال به ۱۴۰ دقیقه خواهد رسید و انجام خدمات حضوری به صفررسیده و غیر حضوری به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 

▫️اجرای همه مصوبات سفر رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی درحوزه شرکت توزیع برق استان قزوین

 

وی گزارشی از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان در دولت سیزدهم ارائه کرده و افزود:شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین همه مصوبات سفر رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی به استان قزوین را عملیاتی کرد.

اینانلو ادامه داد: در بخش انرژی در اجرای طرح های بهسازی و اصلاحات بویژه در مناطق روستایی در شرکت توزیع نیروی برق استان مصوبات خوبی در سفر شهید دکتر رئیسی داشتیم که در تکمیل زیرساخت های انرژی استان بسیار بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در سفر ریاست محترم جمهوری برای بهسازی شبکه های برق روستایی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و طرح های پیش بینی شده انجام شد.

وی درخاتمه گفت: اعتبارات سفر شهید آیت الله دکتر رئیسی بر اساس شاخص های جمعیتی و تعداد مشترکین برق هزینه شد و توزیع عادلانه خدمات زیرساختی در مناطق مختلف استان محقق گردید.