مشارکت ۱۴۵ مولد برق در تامین انرژی ساعات اوج مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از مشارکت ۱۴۵ مولد برق صنعتی ، کشاورزی و اداری برای مشارکت در تامین انرژی در ساعات اوج مصرف تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش برقآب، مولدهای خودتامین برق در استان مرکزی به عنوان یک راهکار مهم برای عبور از اوج بار مصرف در نظر گرفته شده است. تا پایان شهریور ماه، ۱۴۵ مولد برق صنعتی، کشاورزی و اداری در استان مشارکت در تامین انرژی در ساعات اوج مصرف می‌کنند. به این ترتیب، روزانه ۳۲.۵ مگاوات از مصرف برق در ساعات پیک بار از طریق ورود مولدهای خودتامین به مدار مصرف تامین می‌شود.

استان مرکزی به عنوان قطب مهم صنعت در کشور با توجه به کاهش مصرف برق در ساعات پیک بار اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین جهت، استفاده از ظرفیت های مولدهای خودتامین در بخش صنعت در ساعات پیک بار به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای کاهش مصرف در این استان مطرح است.

تفاهم نامه همکاری با صاحبان مولدهای خود تامین در ماه های گرم سال گذشته منعقد شده و بر اساس آن، حداقل ۱۵ مگاوات به صورت روزانه در ساعات پیک بار مصرف برق کاهش یافته است. صاحبان مولدها همچنین بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به عنوان پاداش همکاری دریافت کرده‌اند.

براساس مصوبه هیئت وزیران، ادارات و سازمان‌ها می‌بایست مصرف برق خود را در ساعات پیک مصرف تا پایان شهریور ماه از طریق مولدهای خودتامین تامین کنند. بنابراین، در روزهای کاری هفته در ساعات پیک، مولدهای خودتامین (دیزل ژنراتور) باید به مدار مصرف وارد شده و ارتباط با شبکه عمومی توزیع برق قطع گردد. این تدابیر می‌تواند به کاهش مصرف برق در ساعات پیک بار کمک کند و در نتیجه بار مصرف برق به طور کلی در استان مرکزی کاهش یابد.