مراکز حساس تا شروع فصل گرم به سیستم برق اضطراری مجهز شوند

استاندار مرکزی گفت:مراکز حساس تا شروع فصل گرم به سیستم برق اضطراری مجهز شوند .

فرزاد مخلص الائمه در جلسه  مدیریت پدافند غیرعامل با محور عبور از پیک بار مصرف برق با بیان این مطلب افزود:با توجه به فرارسیدن ایام گرم سال و افزایش مصرف انرژی در حوزه‌های مختلف لازم است با برنامه‌ریزی جامع نسبت به مدیریت بهینه مصرف برق در تمامی حوزه ها به ویژه دستگاه های اجرایی استان در دستور کار قرار گیرد .

وی بیان کرد:اهمیت صنعت برق به واسطه تامین یکی از حیاتی‌ترین زیرساخت‌های لازم به منظور ارتقاء سطح کیفیت زندگی، توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال تولید.دانش بنیان و اشتغال آفرین، غیر قابل انکار است.

استاندار مرکزی گفت: استراتژی پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در مواقع بحران با بهره گیری از اقدامات مدیریتی است که بر ما حکم می کند همواره در جهت مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشیم.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با تأکید بر پراهمیت بودن پدافند غیرعامل اظهار کرد: علیرغم آشنایی سازمان ها و دستگاه های اجرایی با اصول و قواعد پدافند غیرعامل باز هم نمی توان گفت که کلیه اقشار جامعه با این مقوله آشنایی کامل داشته و می طلبد که در این راستا با فرهنگ سازی و  افزایش سطح آگاهی مردم مخصوصأ از طریق رسانه های عمومی برنامه ریزی های جامع و مدون داشته باشیم.

محمود محمودی با بیان اینکه در حوزه برق وظایف سنگینی بر دوش ماست چون انرژی برق زیرساختی ترین انرژی هاست و حتی برای یک لحظه هم نمی توان بدون برق زندگی کرد لذا الزامأ بایستی دستورالعمل های وزارت نیرو در این زمینه توسط مردم بویژه دستگاهها رعایت شود و طبق موازین تعریف شده سازمان ها و ادارات موظفند در ساعات اداری ۵۰ درصد انرژی برق مصرفی و در ساعات غیر اداری ۹۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند .
وی گفت: با هماهنگی انجام شده با استانداری مرکزی اکثر مراکز حساس که وظیفه خدمات رسانی به مردم را در مواقع بحران بعهده دارند نسبت به تهیه ژنراتورهای دیزلی جهت تأمین برق اضطراری مبادرت نموده و سایر مراکز حساس که فاقد ژنراتور هستند نیز در مدت زمان باقیمانده تا پیک مصرف برق باید نسبت به پیش بینی لازم اقدام کنند‌.
محمودی با بیان اینکه ۶۶درصد مصرف برق استان در حوزه کشاورزی و صنایع است بر ضرورت مدیریت مصرف برق و مشارکت جدی تر آنها در طرحهای کاهش پیک بار برق ضروری است.
وی با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در فصل گرم استان مرکزی ۱۳۵۰مگاوات برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد خواهد داشت،افزود: برای عبور از شرایط اوج مصرف ، مدیریت مصرف این انرژی حیاتی بسیار ضروری است.
محمودی با توجه به اینکه ۳۵۰مگاوات نیاز مصرف سال جاری مرتبط با سیستم های سرمایشی است،افزود: لزوم مدیریت مصرف در استفاده از سیستم های سرمایشی اجتناب ناپذیر می باشد‌.