مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت یازدهمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری علیع السلام در نمازخانه شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد. استاد حوزه علمیه و امام جماعت شرکت توزیع برق استان در این مراسم با استناد به روایتی از آن امام هُمام بیان کرد: حضرت امام حسن عسکری (ع)، دو […]

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت یازدهمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری علیع السلام در نمازخانه شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.

استاد حوزه علمیه و امام جماعت شرکت توزیع برق استان در این مراسم با استناد به روایتی از آن امام هُمام بیان کرد: حضرت امام حسن عسکری (ع)، دو خصلت را عنوان نموده که بالاتر از آن خصلتی وجود ندارد و آنها شامل ایمان به خدا و در کنار آن نفع رساندن به مردم و دیگری در کنار مومن بودن، انسان تا می تواند به دیگران خدمت نموده و از مشکلات مردم گره گشایی نماید.

حجت الاسلام رضا طاهریان در تفسیر این موضوع که چگونه یک فرد مومن می شود اظهار کرد: انسان ابتدا با گفتن شهادتین مسلمان می شود و با تمرین، استمرار و ایستادگی و مخالفت با هوای نفس و ترک محرمات به ایمان می رسد.

وی با اشاره به این که نفع رساندن به برادران و خواهران دینی، یکی از اعمالی است که انسانها می توانند همواره آن را انجام دهند یادآور شد: خدمت به خلق بالاترین کاری است که می توان ارائه کرد و برق که با زندگی مردم عجین است، چنانچه وقفه ای در کار آن به وجود بیاید، جامعه دچار اختلال می شود و همواره می بایست قدر نعمت برق را بیش از پیش بدانیم.

گفتنی است: در خاتمه این مراسم نیز، ذکر توسلی به وجود مقدس حضرت امام حسن عسکری(ع) انجام شد.