مدیریت مصرف برق صنایع بزرگ استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت تمرکز برمدیریت مصرف برق صنایع  بزرگ استان ضروری است. سید علی آقا زاده در پنجمین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود: شرکت آلومینیم یک سوم مصرف برق استان مرکزی حدود ۳۴۰مگاوات را مصرف می کند لذا درجلسه شورای تامین بر تقلیل فعالیت این شرکت تاکید شد. وی […]

استاندار مرکزی گفت تمرکز برمدیریت مصرف برق صنایع  بزرگ استان ضروری است.

سید علی آقا زاده در پنجمین جلسه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود: شرکت آلومینیم یک سوم مصرف برق استان مرکزی حدود ۳۴۰مگاوات را مصرف می کند لذا درجلسه شورای تامین بر تقلیل فعالیت این شرکت تاکید شد.

وی بابیان اینکه باید محدودیت و سهمیه بار مصرفی صنایع پرمصرف استان اعمال شود،افزود: متناسب با فعالیت صنایع و ضروری بودن آن صنعت به ویژه صنایع غذایی و دارویی باید سهیمه بار مصرفی آنها مشخص شود.

استاندار مرکزی بابیان اینکه تعدیل و مدیریت  مصرف برق ادارات،بانک ها و صنایع باید در اولویت قرار گیرند ،افزود:برق ادارات استان در صورت عدم مدیریت مصرف قطع خواهد شد.

وی بربکارگیری ازتمام  ظرفیت های مولدهای خود تامین برق استان تاکید کردو افزود: صدا و سیما و مطبوعات باید فرهنگ سازی لازم در راستای بهینه سازی مصرف برق به ویژه در بخش خانگی را مد نظر قرار دهند.

استاندار مرکزی  با تلاش شبانه روزی مجموعه صنعت برق کشور اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی مردم ، علی رغم شرایط بسیار سخت امسال از لحاظ تامین برق مصرفی ، گذر موفقی از پیک بار داشته باشیم.

جمع‌آوری روزانه مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بازرسان استانداری مرکزی بر مصرف برق ادارات پرمصرف نظارت خواهند داشت.

سعید فرخی هم در این جلسه با اشاره به اینکه  رفتار مسوولان در بخش مدیریت مصرف مورد توجه همگان است،افزود: لذا ادارات و بانک ها باید توجه ویژه ای بررفتار مصرفی خود داشته باشند این امر نقش بسزایی در نهادینه سازی مصرف بهینه انرژی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰درصد مصرف برق استان در حوزه صنایع و کشاورزی است ،بیان کرد:همکاری صنایع نقش مهمی در کاهش خاموشی ها دارد .

فرخی با بیان اینکه با توجه با مصرف بالا و شبانه روزی برق توسط ماینرها وشناسایی و جمع آوری ماینرها  که به صورت روزانه از سوی شرکت توزیع و نیروی انتظامی انجام می شود،افزود:جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است.

پیک مصرف برق استان مرکزی از ۹۵۰مگاوات گذشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: پیک مصرف برق استان مرکزی از ۹۵۰مگاوات گذشت.

مهندس محمد اله داد بابیان اینکه نیاز روزانه مصرف برق در استان حداق ۱۱۰۰مگاوات  است،افزود: با کنترل و مدیریت مصرف بار صنایع  و کشاورزان  این رقم به ۹۵۰مگاوات رسیده است.

وی افزود: سهیه  ابلاغی پیک مصرف برق  استان مرکزی از سوی توانیر۸۴۰مگاوات است که اگر مصرف برق از این رقم عبور کند ناچار به اعمال مدیریت اضطراری بار شبکه هستیم .

اله داد با اشاره به افزایش دمای هوا ،کاهش آب ذخیره شده سدها و از مدار خارج شدن نیروگاه ۱۰۰۰مگاواتی بوشهر اظهار داشت: شرایط جهت عبور از پیک فصل تابستان بسیار دشوار است.

وی بابیان اینکه تغییر ساعات اداری باعث کاهش چشم گیر مصرف برق در استان شده است،افزود: طی برگزاری مانور یک روزه ،برق بیش از ۲۰اداره و بانک قطع شده است.

اله داد با اشاره به اینکه کشاورزان و صنایع به صورت خیلی فشرده با توزیع برق همکاری دارند ،افزود: اما بار مصرفی صنایع استان در روزهای پنج شنبه و جمعه افزایش یافته است.