معاون برق و انرژی وزیر نیرو :

مدیریت بار مصرف برق صنایع و کاهش خاموشی مشترکان خانگی دو اولویت پیش رو است

رئیس و تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  بهمراه معاون برق و انرژی وزیر نیرو در سفر به استان فارس و در نشست هم‌اندیشی با مسئولان اجرایی ملی و استانی، مشکلات مردم شهرستان‌های استان در حوزه انرژی و آب را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، مهندس همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو در این نشست اظهار داشت : برگزاری جلسات کمیسیون انرژی در شهرستان ها و در استان ها  اقدام ارزشمندی است که باید آن را قدر دانست ، این گونه اقدامات زمینه بهره مندی بیشتر و دسترسی به منابع اطلاعاتی برای تصمیم گیری های موثر تر را فراهم خواهد کرد .

مهندس حائری به موضوع نیروگاه گازی شیراز و سر و صدایی که دارد اشاره کرد و گفت :  اعلام کرده اند که  این نیروگاه مستهلک است و باعث ایجاد مزاحمت برای پیرامون مناطق مسکونی شده است ،  شرکت توانیر برای این نیروگاه برنامه جامع دارد که پست GIS دراین منطقه احداث شود امید است نماندگان مجلس برای احداث این پست و تامین اعتبارات آن همکاری لازم را داشته باشند .

وی ادامه داد : این موضوع در اولویت توانیر قرار دارند ، شرکت برق منطقه ای استان فارس و شرکت توزیع برق این موضوع را در برنامه دارد و با اولویت آن را دنبال خواهد کرد .

معاون وزیر نیرو در ادامه برق رسانی به روستای امام زاده محمد را که خواسته یکی از نمایندگان بود در اولویت دانست و گفت : با همکاری امور عشایر استان و توزیع برق استان این طرح انجام خواهد شد و همین امسال به بهره برداری خواهد رسید .

حائری ، جابجایی شبکه های توزیع برق را هم مورد اشاره قرار داد و گفت : این طرح هم در اولویت قرار دارد و با سرعت انجام می شود ، پست ها و خطوط انتقال و تامین برق شهرک های صنعتی هم در برنامه داریم ، همکاری همه جانبه بین شرکت های تولید و توزیع برای تامین برق صنعتی در شهرک های صنعتی در حال انجام است ، از همه اقدامات موثر در این عرصه استقبال می شود .

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان، گفت: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است.

 

مدیریت بار مصرف برق صنایع و کاهش خاموشی  مشترکان خانگی دو اولویت پیش رو است