سخنگوی صنعت برق:

اصلاح ساعت کاری راهکاری برای مدیریت انرژی

سخنگوی صنعت برق: ساعت کاری ادارات از نیمه خرداد به منظور کامش مصرف برق در این بخش و تامین نیاز سایر مشترکان تغییر می کند.

اصلاح ساعت کار به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در مدیریت مصرف برای پاسخگویی به نیاز سایر متقاضیان انجام می شود.

به گزارش برقآب،  “مصطفی رجبی مشهدی” مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفتگو با رادیو گفتگو از تغییر ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: در مصوبه هیئت محترم وزیران پیش بینی شده که در دوره اوج بار تابستانی، ساعت آغاز به کار ادارات ۶ صبح و زمان پایان آن ۱۳ باشد.
سخنگوی صنعت برق بیان کرد: از آنجایی که طلوع آفتاب در نیمه خرداد حدود ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه است، لذا ساعت ۶صبح هوا کاملا روشن بوده و می توان همزمان از خنکی و روشنایی صبح استفاده کرد و ساعت ۱۳ که زمان اوج مصرف برق در تابستان است، به کار پایان داد.

رجبی مشهدی افزود: اجرای این طرح صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مدیریت انرژی دارد چرا که در همان مصوبه پیش بینی شده که وسایل سرمایشی در مناطق عادی یک ساعت زودتر از پایان ساعت کاری و در مناطق گرمسیر همزمان با آن خاموش شود. لذا با اجرای این طرح تامین برق مطمئنی برای سایر مشترکان عزیز به ویژه بخش مولد کشور خواهیم داشت.

ایشان در تشریح هدف از اجرای این طرح گفت: هر ساله در فصل گرم سال، اصلاح ساعت کار به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در مدیریت مصرف در بخش اداری و عمومی کشور برای پاسخگویی به نیاز سایر متقاضیان در بخش های صنعتی و خانگی انجام می شود.