مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان کرد:

اجرای پروژه جمع آوری فاضلاب محدوده تاریخی رختشویخانه در اولویت قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به نشت آبهای زیرسطحی به برخی اماکن در محدوده قنات های قدیمی شهر زنجان گفت: با توجه به اهمیت جایگاه رختشویخانه به عنوان یک اثر تاریخی و فرهنگی، مطالعه و انتخاب پیمانکار اجرای پروژه جمع آوری فاضلاب این محدوده با لحاظ اولویت انجام شده است. مطالعه و انتخاب پیمانکار قرار گرفته است.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: طی سالیان اخیر به دلیل تخریب و مسدود شدن قنات های داخل شهر زنجان، جریان آب زیر زمینی پس زده و به برخی منازل و اماکن در این محدوده ها نفوذ کرده است.

وی افزود: هرچند مدیریت این موضوع به صورت قانونی و طی جلسات مکرر به شرکت آب منطقه ای و شهرداری زنجان سپرده شده است ولی شرکت آب و فاضلاب در راستای وظایف اجتماعی خود، اجرای پروژه های جمع آوری فاضلاب در این منطقه را با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال در اولویت قرار داده و اجرا می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: به لحاظ وسعت پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در محدوده رختشویخانه، حجم خاکبرداری زیاد و انسداد معابر، اجرای این پروژه به پس از برگزاری مراسم عزاداری حسینیه اعظم موکول گردیده است.

جزء قاسمی بیان کرد: این پروژه بصورت نقبی انجام شده و با عبور از کوچه مخابرات به شبکه جمع آوری خیابان امام متصل می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه، انفصال شبکه محور دلجویی نیز مرتفع شده و شبکه جمع آوری فاضلاب این منطقه به مدار بهره برداری وارد می شود.