محدودیت های برق تنها با ۱۰درصد صرفه جویی کاهش می یابد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه محدودیت های برق تنها با ۱۰درصد صرفه جویی کاهش پیدا می کند، از ناترازی بیش از ۱۲هزار مگاواتی تولید و مصرف برق خبر داد. به گزارش پایگاه خبری توانیر، “مصطفی رجبی مشهدی” با اعلام این خبر گفت: روز گذشته شاهد ثبت رکورد بی سابقه ای در نیاز مصرف برق به […]

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه محدودیت های برق تنها با ۱۰درصد صرفه جویی کاهش پیدا می کند، از ناترازی بیش از ۱۲هزار مگاواتی تولید و مصرف برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری توانیر، “مصطفی رجبی مشهدی” با اعلام این خبر گفت: روز گذشته شاهد ثبت رکورد بی سابقه ای در نیاز مصرف برق به میزان ۶۷ هزار و ۱۲مگاوات بودیم که باعث شد ناترازی تولید و مصرف برق به بیش از ۱۲هزار مگاوات برسد و دلیل آن نیز وارد مدار شدن صنایع عمده است.

وی گفت: در حال حاضر نیاز مصرف برق در استان های مانند یزد و هرمزگان ۲۴درصد و در مناطق شمالی ۳۰درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق تاکید کرد: در صورتی که مشترکان تنها ۱۰درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، نیاز به برق برای دستگاه های اکسیژن ساز بیماران کرونایی تامین و محدودیت های برقی کمتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه با وجود محدودیت نیروگاه های برق آبی، امروز میزان تولید برق از مجموع نیروگاه های حرارتی و برق آبی کشور به ?? هزار مگاوات رسید، اما همچنان تراز تولید و مصرف برق منفی است، اظهار کرد: بین میزان تولید و مصرف فاصله زیادی وجود دارد که تنها با مدیریت مصرف و صرفه جویی ۱۰ درصدی قابل جبران است.
به گفته رجبی مشهدی، روز گذشته میزان خاموشی ها به ۵۰ درصد روز قبل از آن کاهش یافت و امروز هم خاموشی ها کمتر از روز گذشته است که البته آن مقدار اجرایی شده نیز منطبق با جداول خاموشی ها پیاده می شود.