مجموعه فاضلاب تهران پیشران صنعت آب و فاضلاب است

مجموعه فاضلاب تهران پیشران صنعت آب و فاضلاب است

به گزارش برقاب،محسن اردکانی در نشستی که با حضور معاونان و مدیران امروز سه‌شنبه یکم اسفند ماه در شرکت فاضلاب تهران برگزار شد، خاطر نشان کرد: اکنون که به دستاوردهای یک سال گذشته افتخار می‌کنیم به این دلیل است همچنان که پروژه‌های مدیرت بحران پیش می‌رود از اجرای پروژه‌های اثرگذار و بلند مدت غافل نشده‌ایم چرا که این دست پروژه‌ها است که رفاه و آسایش شهروندان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: اقدام خردمندانه‌ای که توسط تیم آب و فاضلاب تهران طی یکسال گذشته صورت گرفته این است که همچنان که پروژه‌های مدیریت تنش و مدیریت بحران را پیش برده‌ایم از کارهای اساسی و اثرگذار غافل نشده‌ایم که این کار ارزشمندی است.

اردکانی به فضای مثبتی که در سطوح مختلف جامعه نسبت به شرکت آب و فاضلاب شکل گرفته اشاره کرد و گفت: عملکرد مثبت مجموعه فاضلاب تهران در اجرای پروژه‌ها به‌گونه‌ای بوده که هم اکنون شاهدیم در بخش نصب انشعاب فاضلاب، فروش پساب به بخش‌های مختلف، برق حاصل از تصفیه فاضلاب در سطح جامعه مطالبه وجود دارد.

از همکاران در مجموعه شرکت فاضلاب تهران  به عنوان پیشران در صنعت آب و فاضلاب انتظار است که همانند گذشته اقدامات نوآورانه‌ای را شاهد باشیم و سایر استان‌ها از فاضلاب تهران الگو بگیرند.

 

مدیری موفق است که تهدید را به فرصت تبدیل کند

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تاکید کرد: این خودباوری که در سطح وزارت نیرو نسبت به مجموعه آب و فاضلاب به ‌وجود آمده است، سطح انتظارات را بالاتر می‌برد. این مسیر دشواری است، اما با وقت‌گذاری و اعتماد به یکدیگر کار شکل می‌گیرد و کار پیش می‌رود.

شرکت فاضلاب تهران شرکت با اهمیتی است که تهدید فاضلاب را که برای جوامع انسانی مخاطره‌آمیز است به فرصت تبدیل کرده است.

 

تبدیل دارایی‌های غیرموثر به موثر سرلوحه کارها باشد

یکی از اقدامات موثر و پسندیده شرکت فاضلاب تهران طی سال گذشته رفع نقاط انسداد شبکه است که ده‌ها کیلومتر در بالادست و پایین دست شبکه اجرا شده بود که به دلیل یک مسیر کوتاه مابین آن بهره‌برداری امکان پذیر نبود که با اجرای این نقاط خود تبدیل دارایی‌های غیر موثر به موثر است.

اردکانی به شعار امسال با عنوان چابک‌سازی، مسئولیت ‌پذیری و تلاش جهادی اشاره کرد و گفت: این شعار اکنون که در اسفند ماه هستیم محقق شده است.

در سال آینده شرکت فاضلاب تهران باید در تامین مالی در بخش‌های مختلف پساب، فروش انشعاب فاضلاب و در بخش نصب انشعاب به خوداتکایی درآمدی برسد.

 

تمرکز بر کارهای بهره‌ورانه در تمام سطوح سازمانی

اردکانی بر اهمیت تمرکز بر کارهای بهره‌ورانه اشاره کرد و گفت:  یک مدیر خردمند باید علاوه بر کارهای توسعه‌ای باید معطوف به ارتقاء بهره‌وری باشد چون کارهای توسعه‌ای هزینه‌بر است اما کارهای بهره‌ورانه کم‌هزینه و اثربخش‌تر است. از جمله پروژه‌های نرم‌افزاری که می‌تواند در راستای افزایش بهره‌وری باشد.

این موضوع در سطوح‌ پایین‌تر نیز باید انجام شود مانند آموزش که باید در مسیر افزایش مهارت و منجر به افزایش بهره‌‌وری شود.کارهای بهره‌ورانه است که می‌توان از بقیه سبقت گرفت.

وی با اشاره به زحمات و اقداماتی که تاکنون انجام شده گفت: موضوع با اهمیت دیگری موضوع جانشین‌پروری است تا بعد از هر مدیریتی اقدامات تداوم و کمال پیدا کند و جانشین‌پروری در پرتو ثبات مدیریتی و انتقال تجربیات و پیاده‌سازی موضوع مدیریت دانش محقق می‌شود.

موضوع مستند‌سازی اقدامات و فعلیت‌ها نیز موضوع مهمی است که مدیران باید دنبال کنند.