مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل عنوان کرد:

لزوم تقویت زیرساخت های حوزه IT و ارتقای امنیت فناوری اطلاعات شرکت

جلسه افتتاحیه تیم ارزیابی امنیتی حوزه فاوا وزارت نیرو با اعضای شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان اردبیل با حضور آزرم دهستانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و آمار وزارت نیرو، محمد خورشیدی معاون حفاظت فناوری اطلاعات مرکز حراست وزارت نیرو، مدیران عامل، معاونان، مدیران و کارشناسان IT صنعت آب و برق استان روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ در سالن جلسه شهید سلیمانی ساختمان ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برگزار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در ابتدای جلسه ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: خدا را شاکریم امروز رهبری عزیزمان شخصیتی بزرگ و بی نظیر در دنیا می باشد پس همگان باید قدر نعمت ولایت و رهبری را به خوبی بدانیم و رفتارشان با شهدا را سرلوحه خود قرار دهیم.
حسین قدیمی در ادامه گفت: امسال سال درخشانی در حوزه وزارت نیرو در گذر از پیک تابستان بود و تمام برنامه ریزی های دشمنان برای ایجاد نارضایتی و ناامنی در اثر خاموشی های احتمالی و قطع آب و برق در کشور را نقش برآب کرد و امسال هیچ خاموشی در سطح استان برای مشترکین اعمال نشد.
قدیمی ادامه داد: با اقدام جهادی که امسال در حوزه آب و برق اتفاق افتاد، هیچ مشترکی نارضایتی نداشته و حتی امسال نسبت به سال گذشته رشد مصرف داشتیم و همه ی اینها بخاطر وجود نظم و انضباط بسیار خوب، تقوا، پاکی، صداقت و تلاش کارکنان حوزه آب و برق استان می باشد.
وی ضمن اشاره به لزوم اجرای خدمات الکترونیکی در جامعه، تصریح کرد: زمان مردم برای ما ارزشمند است و اجرای کامل این پروژه در سطح شرکت، احترام به حقوق شهروندان بوده و مدیران موظف هستند با نظارت بر روند اجرای این پروژه، مسیر را برای مشترکان هموار کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل همچنین با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه دولت الکترونیک، گفت: امروز جنگ دشمنان ما از شیوه های سنتی خارج شده و ما باید به تأمین امنیت به شکل ویژه نگاه کنیم لذا در حوزه آب و برق ماموریت ما مضاعف شده است. و باید در حوزه امنیت IT و تقویت زیرساختهای آن تلاش بیشتری را انجام دهیم.
حسین قدیمی به کمبود نیروی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و اولویت های اصلی شرکت بحث IT بوده و در راستای جذب نیروی متخصص نامه نگاری هایی با شرکت توانیر و دانشگاه ها برای استخدام نخبگان این رشته شده است.
قدیمی با تأکید بر کاهش خاموشی ها و تلفات و حذف مراجعات حضوری مردم در استان گفت: توزیع نیروی برق استان اردبیل در حوزه ICT و در بستر هوشمندسازی اقدامات ارزنده ای انجام داده است و تمامی فعالیت های فنی براساس مدل هوشمندسازی و به صورت هوشمند، در مرحله توسعه و اجرا می باشد.
وی افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران تمامی کنتور های دیماندی در سطح استان رویت پذیر و فرمان پذیر شده اند و در پیک تابستان امسال مشترکین کشاورزی را با سیستم های کنترل از راه دور مورد رصد قرار گرفت.
در ادامه دهستانی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و آمار وزارت نیرو با اشاره به لزوم توجه به امنیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ابراز داشت: نگاه ما به ارزیابی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در این حوزه،‌ نگاه هدایت محور است تا بتوانیم با همفکری یکدیگر کمی‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم.