لزوم برنامه ریزی بلند مدت فرمانداران استان مرکزی برای مدیریت مصرف برق

استاندار مرکزی گفت: برنامه ریزی بلند مدت فرمانداران استان مرکزی برای مدیریت مصرف برق  ضروری است. سید علی آقا زاده در دوازدهمین جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود: با قطع برق مشکلات جدی برای همه اقشار جامعه به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی به وجود می آید که […]

استاندار مرکزی گفت: برنامه ریزی بلند مدت فرمانداران استان مرکزی برای مدیریت مصرف برق  ضروری است.

سید علی آقا زاده در دوازدهمین جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ بابیان این مطلب افزود: با قطع برق مشکلات جدی برای همه اقشار جامعه به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی به وجود می آید که باید در این حوزه ها تصمیم سازی ها با دقت نظر بیشتری اتخاذ شود.

وی با توجه به تامین مشکل آب شرب برخی از شهرستانهای استان به ویژه شهرستان تفرش گفت: تامین آب در این شهرستان با قطع برق دشوار می شود که باید تهمیداتی در این خصوص صورت پذیرد.

استاندار مرکزی تدوین برنامه ریزی بلند مدت برای تامین برق پایدار را ضروری دانست و افزود:در قبال بحران تامین برق همه دستگاه ها مسئول هستند و با تشکیل کمیته اضطرار باید نسبت به وظایف خود عمل کنند.

آقا زاده با توجه به رشد ۲۰درصدی مصرف برق در سال جاری گفت: باید اطلاع رسانی وفرهنگ سازی گسترده تا رفع بحران توسط مسئولان صورت پذیرد زیرا ساخت یک نیروگاه ۱۰۰۰مگاواتی علاوه بر هزینه سرمایه هنگفت حداقل ۴سال زمانبر است پس مشکل تامین برق بدون کنترل مصرف و برنامه ریزی حل نمی شود.

وی گفت:سهمیه تامین برق برای شهرستانها باید در نظرگرفته شود و فرمانداران  با برنامه ریزی با هماهنگی شرکت های توزیع وبرق منطقه ای باختر عمل کنند.

ضرورت همکاری صنایع استان مرکزی  برای گذر از بحران تامین برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر هم در این جلسه با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در کشوربه بیش از ۶۷هزار مگاوات رسیده است،افزود: هم اکنون ناترازی بین تولید و مصرف برق کشور ۱۲هزار تا ۱۵هزار مگاوات می باشدو برای تامین برق مردم نیاز به کنترل و مدیریت مصرف برق هستیم.

فرهاد شبیهی بیان کرد: وی با توجه به شرایط دشوار صنعت برق کشور که در روز گذشته  فرکانس شبکه به ۴۹.۳ رسید،مواجه شدیم،بار به صورت خودکار برای محافظت از شبکه از مدار خارج می شود.

مهندس شبیهی خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ استان روز گذشته با محدودیت های برای تامین برق مواجه شدند .

افزایش چشم گیر مصرف برق در ساعات پیک مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: کاهش بارش ها و در پی آن کاهش ۵۰ درصدی ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سال گذشته، تولید برق را با مشکل مواجه کرده است.

محمد اله داد با اشاره به  اینکه که تولید و مصرف باید تراز داشته باشند ، تصریح کرد: اگر تراز ایجاد نشود کل شبکه آسیب می‌بیند و در صورتی که تا پایان شهریور امسال مصرف زیاد باشد، با توجه به کاهش تولید، مجبور به اعمال خاموشی هستیم.

وی با توجه به اینکه  افزایش بالای مصرف برق در روزگذشته باعث شد ۱۹پست فوق توزیع به صورت اضطراری و خودکار در استان از مدار خارج شود ،افزود: مدیریت مصرف برق و مشارکت مشترکان درتمامی بخش ها ضروری است.

اله داد افزود: اگر مشترکان برق در استان با شرکت توزیع نیروی برق همکاری نکنند احتمال افزایش خاموشی و قطعی‌ های برق ناخواسته وجود دارد.

وی از کاهش تولید برق در نیروگاه‌ های برق آبی استان خبر داد و بیان کرد: سقف نیاز مصرف برق در استان ۱۲۰۰مگاوات است که پیش بینی می‌شود۳۵۰مگاوات مصرف برق را باید کنترل و مدیریت کنیم.