لزوم برنامه ریزی برای گذر از پیک بار تابستان دربخش کشاورزی

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: لزوم برنامه ریزی برای گذر از پیک مصرف برق تابستان سال آینده دربخش کشاورزی ضروری است.

لزوم برنامه ریزی برای گذر از پیک بار تابستان دربخش کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی؛  حسن کیوانپور در گردهمایی سالیانه تبادل تجربیات مددکاران ترویجی کشاورزی ضمن تقدیر از همکاری کشاورزان استان در ایام پیک مصرف برق در تابستان بر ضرورت فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق کشاورزی تأکید کرد.
وی با اشاره به مدیریت بار الکتروپمپ های کشاورزی به صورت زمان بندی شده در تابستانی که گذشت، افزود: پیرو مصوبه هیات وزیران، وزارت نیرو با همکاری وزارت جهاد کشاورزی موظف به مدیریت مصرف برق طی بازه زمانی اوج مصرف در تابستان شدند وبهای برق مشترکین چاه‌های کشاورزی در ساعات غیر اوج مصرف فصل تابستان به میزان همکاری های انجام شده محاسبه شدو هچنین برنامه ریزی های لازم برای گذر از پیک تابستان سال آینده در دست بررسی است .
کیوانپور تصریح کرد: در سال جاری کشاورزان موظف به اعمال مدیریت بار الکتروپمپ های کشاورزی به میزان پنج ساعت روزانه در محدوده زمانی ۱۵ خرداد تا ۳۱ شهریور ماه شدند.
وی در این گردهمایی بررعایت الگوی کشت پاییزه و بهاره ،برنامه ریزی به ویژه در چاه های مشاع برای همکاری در ساعات پیک روزانه ،تعیین تکلیف چاه هایی که افزایش مصرف نسبت به برق خریداری دارند،تفکیک انشعاب برق سایر کاربری ها همانند پرورش ماهی از انشعاب چاه و استفاده از برق اضطراری تاکید کرد.
مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: با فرارسیدن فصل پاییز و بدلیل غیرفعال شدن اکثریت قریب به اتفاق بخشهای کشاورزی وخلوت شدن باغات و مزارع؛ سارقان وسودجویان از فرصت حداکثر استفاده را نموده و اقدام به سرقت ترانسهای برق می کنند که خرید دوباره این ترانس ها به کشاورزان و باغداران هزینه هنگفتی را وارد می سازد.
وی افزود: هر ساله با شروع فصل سرما و تعطیلی فعالیت کشاورزی به منظور جلوگیری از سرقت تجهیزات شبکه، فراخوان و هشدارهای لازم به شیوه های مختلف با ارسال پیامک به مشترکین بخش کشاورزی ارائه شده است.
کیوانپور خاطر نشان کرد: صاحبان ترانس‌های برق می‌توانند با چند روش ساده از جمله نصب قفسه فلزی،چراغ روشنایی، قفل بر روی درب ترانس ،نصب دستگاه اعلان سرقت با قابلیت تماس یا ارسال پیامک و جمع آوری ترانس در مواقعی که نیاز نیست جلوگیری کنند.