لزوم اصلاح و بازسازی خط انتقال ۱۲۰ کیلومتری گناباد

سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اینکه بیش از ۲۸ سال از شروع اجرا و ۱۹ سال از بهره‌برداری این خط انتقال می گذرد، لوله های خط انتقال فرسوده شده و اتفاقات زیادی در طول چند سال گذشته بر روی این خط حادث شده است. سالاری با تاکید […]

سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اینکه بیش از ۲۸ سال از شروع اجرا و ۱۹ سال از بهره‌برداری این خط انتقال می گذرد، لوله های خط انتقال فرسوده شده و اتفاقات زیادی در طول چند سال گذشته بر روی این خط حادث شده است.
سالاری با تاکید بر اینکه اکثر منابع آبی گناباد به این خط انتقال متصل بوده، اظهار داشت: با هر بار ترکیدگی لوله در این خط بیش از ۷۰ درصد توان تولید آب از مدار بهره‌برداری خارج می شود که این مسئله باعث شده در هر اتفاق تداوم جریان آبرسانی به گناباد مختل شده و بیش از ۱۲ ساعت، زمان نیاز است تا آب مجددا به مخازن ذخیره برسد.
وی افزود: همین امر باعث می گردد که مخازن ذخیره آب شهر درپایین ترین سطح و در حالت بحرانی قرار بگیرد که بالطبع همکاران این امور مجبورند با مدیریت کنترل فشار شبکه از قطعی آب در سطح شهر جلوگیری کنند که این کار نارضایتی همشهریان به دلیل کمبود فشار آب را در پی دارد.
وی در ادامه گفت: درجهت حل این مشکل می بایست نسبت به اصلاح حداقل ۳۵ کیلومتر ازخط انتقال موجود و یا طراحی و اجرای خط انتقال جدید اقدام گردد که می طلبد مسئولین محترم شهرستانی و استانی درجهت تامین اعتبار اجرای این پروژه از محل طرح های ملی و یا استانی اقدام نمایند.
سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد همچنین عنوان کرد: درسال گذشته ۲۹ مورد و از ابتدای سال جاری ۹ مورد اتفاق در خط انتقال آب ۱۲۰ کیلومتری گناباد توسط همکاران این امور رفع گردیده است. گناباد از حیث طول مسیر، پس از شهر مقدس مشهد، در جایگاه دوم طولانی‌ترین خط انتقال آب استان خراسان رضوی قرار می‌گیرد.