با حضور مدیرعامل در برنامه زنده تلویزیونی تاکید شد:

لازمه دریافت پاداش مشترکین خانگی انجام راه کارهای ساده مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان با حضور در برنامه تلویزیونی« یه صبح تازه » از سیمای مرکز استان تاکید کرد: لازمه دریافت پاداش جهت مشترکین خانگی، انجام راه کارهای ساده مدیریت مصرف برق است.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان با حضور در برنامه تلویزیونی« یه صبح تازه » از سیمای مرکز استان تاکید کرد: لازمه دریافت پاداش جهت مشترکین خانگی، انجام راه کارهای ساده مدیریت مصرف برق است.

سید محمد حسینی نژاد در این برنامه زنده تلویزیونی به ۱۴۰ اقدام مهم وزارت نیرو در حوزه مدیریت پیک بار سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در بخش خانگی از اقدامات مهم این برنامه انجام راه کارهای مدیریت مصرف برق می باشد چند راه کار ساده پیشنهادی شرکت توزیع برق استان سمنان به جهت دریافت حداکثر پاداش این بخش توصیه می شود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو به هیچ عنوان نگاه مصرف نکردن را در بخش خانگی متصور نشده و لزوماً مصرف بهینه را تاکید دارد، به طوری که راه کارهای ساده ای مثل استفاده از وسایل برقی غیرضروری و پرمصرف در ساعات ۲۲ شب الی ۱۰ صبح، استفاده از دور کند کولر آبی به جای دور تند، بهره گیری از پنکه به جای کولر در ساعاتی که شدت گرما زیاد نیست، نصب ترموستات برای جلوگیری از دائم کار کردن کولرها و تنظیم دمای رفاه ۲۴ درجه برای کولرهای گازی، از مهمترین روشهای عملی جذب حداکثری پاداش طرح خانگی است.

حسینی نژاد خاطر نشان کرد: چنانچه مشترکی در مناطق عادی ساکن باشد و بتواند تا معادل نصف الگوی مصرف اعلام شده در مصرف خود صرفه جویی لحاظ کند، به ازای هر کیلووات ساعت تا ۲۰ هزار ریال پاداش به وی تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این مبلغ اعلام شده به گونه ای است که به عنوان مثال مشترکی که در سال گذشته از دور تند کولر استفاده می کرده است برای سال جاری دور تند را به دور کند کاهش دهد، به طور متوسط در ماه مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال تا دو میلیون ریال پاداش دریافت خواهد نمود.