آیا آب تهران وصل می شود؟

سه روز است که آب در برخی منطقه‌ها و محله‌های شهر تهران قطع می‌‌شود.

سه روز است که آب در برخی منطقه‌ها و محله‌های شهر تهران قطع می‌‌شود یا دجار افت فشار شدید می‌شود و مسئولان آبفا وعده رفع مشکل تا ۲۴ ساعت آینده را می‌دهند اما این ۲۴ ساعت آینده هنوز از راه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار برقاب مشکل آب در محله‌های تهران از روز دوشنبه آغاز شد. آب در برخی محله‌های منظقه شش و هفت قطع شد. سپس قطعی آب به برخی محله‌های منطقه‌های  ۳، ۴، ۵و ۱۱ رسید و برخی دیگر از منطقه‌های تهران دچار افت و قطعی آب شد. روند قطع آب در روز سه‌شنبه نیز ادامه داشت و برخلاف وعده مسئولان آبفای تهران، دوباره گریبان‌گیر مردم این محله‌ها و مناطق شد.

کار قطعی آب به جایی رسید که سازمان‌های منطقه‌ای با تماس‌های پیگیر مردمی روبه‌رو شدند که جویای چرایی قطعی آب  و زمان رفع مشکلبودند و آبفای تهران برای کاهش اعتراضات تانکرهای آب را در برخی محله‌ها از جمله میدان شعاع  و هفت‌تیر مستقر کرد تا مردم آب مورد نیاز خود را با دبه‌های چند لیتری از این تانکرها تامین کنند.

آبفای تهران روز دوشنبه  با انتشاربیانیه‌ای، بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین در حوالی جاده چالوس و مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تأسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج  را علت قطعی و افت فشار آب اعلام کرد: «با تلاش شبانه‌روزی و بسیج امکانات، هم‌اکنون مسیری از میان توده‌های عظیم سنگ به همراه گل و لای در بستر رودخانه ایجاد و آب در مسیر رودخانه جاری شده است. ضمن تشکر از شکیبایی مردم، روند توزیع آب در شبکه و محدوده‌های دارای افت فشار تا ساعاتی دیگر عادی می‌شود.»

ساعات مورد اشاره سازمان آبفا از راه نرسید و با وجود این که رانه‌ها از بازگشایی مسیر سد کرج خبرداده‌اند، آب برخی محله‌ها قطع است و برخی محله‌های دیگر با افت فشار آب دست‌وپنجه نرم می‌کنند. نکته جالب این که در مناطقی که افت فشار بسیار محسوس بود برخی از کارکنان پاسخگو به اعتراضات مردم، پیشنهاد داده بودند که «پمپ آب نصب کنید.» کارشناسان فنی آبفا لازم است که در این باره نظر بدهند که نصب پمپ‌های آب تا چه اندازه کارشناسی‌شده و انجام‌شدنی است و اصولا اگر قرار باشد هر آپارتمانی یک پمپ قوی نصب کند چه پیامدهایی در بحرانی‌شدن وضعیت آب آشامیدنی دارد.