قرارگاه خبری مدیریت منابع آب

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، کاظم جم با اعلام این خبر، اظهارکرد: این قرارگاه با هدف اطلاع رسانی، استفاده از خرد جمعی تمامی ذی نفعان برای عبور موفق با کمترین میزان تنش از پیک های مصرف، آغاز به کار کرد. وی با اشاره به دیگر اهداف این قرارگاه، افزود: همراه […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، کاظم جم با اعلام این خبر، اظهارکرد: این قرارگاه با هدف اطلاع رسانی، استفاده از خرد جمعی تمامی ذی نفعان برای عبور موفق با کمترین میزان تنش از پیک های مصرف، آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به دیگر اهداف این قرارگاه، افزود: همراه کردن تمامی ظرفیت‌های رسانه ای در خصوص کمک به مدیریت صحیح منابع آب، فرهنگ سازی استفاده بهینه از این منابع، استفاده از جایگاه ویژه مبلغین دینی در استان برای تشریح و تبیین نکوهش اسراف در قرآن و احادیث، نقش و جایگاه ویژه تشکل ها کشاورزی و سمن های مردمی در کمک به مدیریت صحیح منابع آب، توانمندی سازی خبرنگاران افتخاری و جوان در زمینه آب در شهرهای استان به‌ویژه در روستاها و قطب های کشاورزی از دیگر اهداف این قرارگاه است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه میزان بارندگی در سال آبی جاری ۹۷ میلی‌متر است در صورتی‌که این عدد در سال آبی گذشته ۲۷۴ میلی متر بوده است، گفت: براساس آمار متوسط بلندمدت نیز میزان بارندگی ۱۸۲ میلی‌متر است که این آمار نشان دهنده کاهش بارندگی در سطح استان نسبت به آمار سال گذشته می باشد.

جم با اشاره به اینکه در نیم‌سال ابتدایی سال جاری کاهش ۶۵ درصدی بارندگی در استان نسبت به سال گذشته وجود داشته است، اظهارکرد: این آمار نسبت به متوسط بلند مدت ۴۷ درصد کاهش داشته است؛ امسال پیش بینی شده که پاییز کم بارش‌تری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اظهار امیدواری، گفت: به لطف پروردگار و نزول بارش آسمانی از این تنش آبی گذر خواهیم کرد در غیر این صورت مشهد در سال ۱۴۰۲  با تنش آبی بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.