عملیات احداث آب‌شیرین‌کن تورگان قشم آغاز شد

در مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان ، نمايندگان مجلس شوراى اسلامى و جمعى از مسؤلين محلى عملیات احداث آب شیرین کن تورگان به طور رسمی آغاز شد.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه احداث این آب‌شیرین‌کن در کنار دو آب‌شیرین‌کن باسعیدو و سلخ فصل جدیدی از تامین اب قشم را خواهد گشود، ابراز امیدواری کرد، این پروژه بتواند مشکل تامین آب قشم را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه  با همت دولت سیزدهم و تاکید ویژه استاندار هرمزگان مبنی بر استفاده از ظرفیت دریا و اجرای سایت های آب شیرین‌کن، امروز این پروژه  وارد فاز عملیاتی شد و مردم جزیره قشم شاهد گام بلند دولت در احداث آب‌شیرین‌کن تورگان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به مشخصات فنی این پروژه خاطرنشان کرد: پروژه نمک زدایی آب دریا در قالب قراداد BOO جهت تامین آب شرب مجتمع تورگان با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصى  احداث خواهد شد.

حمزه پور افزود: این سایت ظرفیت شیرین سازی چهار هزار متر مکعب آب دریا در شبانه روز را داراست که هزینه سرمایه گذارى بالغ بر ١٠٠ میلیارد تومان  در مدت ۹ ماه احداث خواهد شد.

به گفته وی، با تکمیل این سایت جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.