عقد تفاهمنامه تشکیل اکیپ غواصی ناحیه جنوب غرب صنعت آب و برق در اهواز

این جلسه که با حضور سید اعتضاد مقیمی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، سواعدی مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، رئیس مرکز غواصی وزارت نیرو، حسین زاده دبیر شورای ورزش وزارت نیرو، سرپرست برق اهواز و جمعی از مدیران و معاونین این شرکت در ستاد مرکزی برق اهواز برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم (س) و گرامیداشت یاد و نام سردار سلیمانی گفت: آخرین منطقه که خوشبختانه مقرر شد اکیپ غواصی آن تشکیل شود منطقه جنوب و جنوب غرب کشور می باشد و استانهای خوزستان ابلام و کرمانشاه در آن قراردارند ولی بحثی که بصورت خاص بامرکز آموزش فنی و حرفه ای در ماهشهر دنبال می کنیم که یک مرکز تخصصی غواصی صنعتی و ظاهرا تنها مرکز غواصی صنعتی نیز می باشد که قرار است همکاران در آن اموزش ببینند.

 

سید اعتضاد مقیمی افزود: هدف مورد نظر ما استفاده از ظرفیت این مرکز برای آموزش غواصان چهارناحیه دیگر کشور نیز می باشد و آموزشهای آنها در مرکز ماهشهر برگزار می شود.

 

در ادامه این جلسه سواعدی مدیرکل فنی و حرفه ای استان خوزستان با اشاره اهمیت توسعه انسانی و آمادگی این مجموعه برای برگزاری دوره های مختلف اموزشی گفت: توجه به مباحث توسعه منابع انسانی خصوصا آموزش کارکنان موضوع بسیار مهمی است و فنی حرفه ای پیش قدم برگزاری دوره های مختلف است.

 

وی افزود: آموزش غواصی یکی از دوره های پرمخاطره و مهم است که اجرای آن نیازمند برنامه ریزی دقیق است و مراکز آموزشی فنی و حرفه ای خوزستان و خصوصا مرکز تخصصی ماهشهر این امادگی را برای همکاری دارد.

 

در بخش دیگری از این جلسه چهل امیرانی رئیس اکیپ مرکزی غواصی وزارت نیرو گفت: مقرر شده این دوره آموزشی در سطح یک و دو برگزار شود و این دوره های آموزشی به منظور آموزش تخصصی و همچنین اخذ گواهینامه های فنی و تخصصی انجام می گیرد.

 

وی افزود: این دوره های در دو مرحله عمومی و غواصی برگزار می شود و گروهها در این دوره ها آموزشهای لازم را زیر نظر کارشناسان تخصصی فرا می گیرند و کلیه عملیاتهای تخصصی غواصی توسط این گروههای انجام خواهد شد.