عدم تعادل بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی برق، فاصله بزرگی را در صنعت برق ایجاد کرده است.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی برق و اتوماسیون صنعتی با حضور ۸۶ شرکت کننده از هشت استان کشور و نمایندگان شرکتهای آلمانی در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع فضای سرپوشیده نمایشگاهی در محل جدید نمایشگاههای بین المللی اصفهان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه که […]

یازدهمین نمایشگاه بین المللی برق و اتوماسیون صنعتی با حضور ۸۶ شرکت کننده از هشت استان کشور و نمایندگان شرکتهای آلمانی در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع فضای سرپوشیده نمایشگاهی در محل جدید نمایشگاههای بین المللی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور مسئولان ،کارشناسان، متخصصان و علاقمندان  این حوزه برگزار شد مهندس موسی رضایی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان  طی سخنانی گفت: برگزاری نمایشگاه ها موجب ایجاد انگیزه در بین سازندگان و تولیدکنندگان و توسعه زیرساخت ها و مسائل فنی در حوزه صنعت برق می شود.

مهندس موسی رضایی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی صنعت برق کشور افزود: نبود تعادل بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی برق، فاصله بزرگی را در صنعت برق ایجاد کرده است و مجموع عوامل باعث شد تا تابستان ۱۴۰۰ ، فصل سختی را به لحاظ خاموشی ها و قطعی برق گذراندیم و شاهد ناترازی تولید و مصرف برق در کشور بودیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان اذعان داشت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاه های کشور نزدیک به ۸۶ هزار مگاوات است و وزارت نیرو برای افزایش تولید برق احداث ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه را برای چهار سال آینده در دست اقدام دارد.

وی  با تاکید بر اینکه اجرای ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه کار سخت و بزرگی است، گفت: با موافقت نامه وزیر نیرو و صمت قرار شد از این میزان، ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع سنگین ایجاد شود که به عنوان مثال سهم فولاد مبارکه از این میزان احداث ۱۵۰۰مگاوات نیروگاه جدید خواهد بود.

وی در پایان سخنانش همچنین با اشاره به گزارشی از وضعیت برق استان گفت: تابستان گذشته با اجرای برنامه مدیریت مصرف برق  و کمک صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن و شرکت های سیمان توانستیم پیک بار را با تمام سختی ها پشت سر بگذاریم.

بنابر این گزارش صنعت برق اصفهان نیز با حضور شرکتهای توزیع برق استان و شهرستان ،نیروگاه اصفهان و برق منطقه ای اصفهان با حضور فعال در این نمایشگاه فعالیتها و پروژهای برتر خود را در قالب استند ،فیلم ، بروشور و… در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.

در پایان گفتنی است: نمایشگاه برق اصفهان از اوایل دهه هشتاد جزو نمایشگاه های ثابت اصفهان بوده و دارای سابقه‌ای ۲۰ ساله در اصفهان است که هر دو سال یک بار برگزار می شود و نمایشگاه مذکور تا روز جمعه ۲۳ مهرماه برای بازدید متخصصان دایر خواهد بود.