ظرفیت ذخیره ‌ “آب‌ژاول” در خراسان رضوی به ۱۹۰ هزار لیتر افزایش یافت

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفا خراسان رضوی گفت: ظرفیت ذخیره "آب ژاول"  در مراکر هفت‌گانه استان با 50 هزار لیتر افزایش به 190هزار لیتر رسید.

“جواد ادیبی نیا” افزود: این افزایش ظرفیت در راستای ارتقاء بهره ‌وری و ایجاد بستر مناسب برای توسعه زیر ساخت های این بخش ، با نصب و راه اندازی ۱۰ مخزن پنج هزار لیتری حاصل شد.

وی از تربت‌حیدریه ، نیشابور، تربت‌جام ، سبزوار ، قوچان ، کاشمر و طرقبه شاندیز به عنوان مراکز مصرف ، نگه داری و توزیع “آب‌ ژاول” در استان نام برد  و اظهار داشت: “آب ژاول” یک کالای استراتژیک و حیاتی است که در کنار گاز کلر و الکترولیز نمک طعام برای گندزدایی آب شرب استفاده می شود.

وی میزان مصرف سالانه مواد گندزدای آب در استان را  یک میلیون و ۲۰۰هزار لیتر اعلام کرد و افزود: برای تحویل آب با کیفیت و بهداشتی در شهرها  از “گاز کلر” و “آب ژاول” و در روستاها از پودر “هیپو کلریت کلسیم” استفاده می شود.

“ادیبی نیا” افزود: که در صورت تأمین اعتبار لازم فاز های دوم و سوم طرح ارتقاء این بخش ، سرعت و ایمن‌سازی ساختار توزیع ریزشبکه‌ای و بهینه‌سازی ابنیه مراکز اصلی برای تسهیل در تخلیه و بارگیری اجرا خواهد شد.