با احداث نیروگاه 20 کیلوواتی خورشیدی دیگر:

ظرفیت تولیدی نیروگاه خورشیدی خراسان شمالی از ۲۷۰۰ کیلووات فراتر رفت

با احداث یک نیروگاه جدید 20 کیلوواتی دیگر در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، مجموع ظرفیت تولیدی نیروگاه های خورشیدی خراسان شمالی به بیش ار 2700 کیلووات رسید.

با احداث یک نیروگاه جدید ۲۰ کیلوواتی دیگر در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، مجموع ظرفیت تولیدی نیروگاه های خورشیدی خراسان شمالی به بیش ار ۲۷۰۰ کیلووات رسید.

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ مدیر عامل این شرکت با بیان این خبر گفت: با هدف فرهنگ سازی در بخش انرژی های تجدید پذیر و هم چنین توسعه پایدار، این شرکت اقدام به نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی دیگری به ظرفیت ۲۰ کیلووات در ساختمان ستادی خود کرد.

مهندس “حسن چاهی” با بیان این که برای احداث این نیروگاه ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد، افزود: برای اجرای این سامانه، ۸۰ پنل خورشیدی و یک دستگاه اینورتر نصب شد، تا با راه اندازی آن ۲۰ کیلووات انرژی الکتریکی تولید کند.

وی با بیان این که با احداث این نیروگاه، مجموع ظرفیت نیروگاه های انرژی خورشیدی شرکت توزیع نیروی برق استان به ۱۳۰ کیلووات رسیده است، تاکید کرد: این سامانه در تمام شبانه روز اقدام به تولید انرژی کرده و معادل ۲۰ درصد برق مصرفی این شرکت را تامین و مازاد تولید را به شبکه سراسری برق تزریق می کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این که نصب سامانه های خورشیدی موجب کاهش هزینه و تلفات انرژی می شود، افزود: خوشبختانه با توجه بالا رفتن آگاهی شهروندان نسبت به مزایای استفاده از انرژی خورشیدی، درخواست های زیادی برای این احداث این سامانه ها و خرید انرژی آن توسط وزارت نیرو شده است که در همین راستا، همه شهروندان می توانند از مزیت های اقتصادی این نیروگاه ها بهره مند شوند.

وی به مزایای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در پشت بام خانه ها پرداخت و افزود: جلوگیری از هدر رفتن منابع، تامین انرژی در حجم بالا برای مصارف مختلف از جمله تجاری و صنعتی، کاهش هزینه ها، کمک به حفاظت از محیط زیست و غیره از دیگر مزایای راه اندازی نیروگاه خورشیدی است.

وی در پایان با اشاره به این ۱۰۰ نیروگاه خانگی مورد حمایت این شرکت در استان دست احداث است، خاطر نشان کرد: مجموع ظرفیت تولید نیروگاه های تجدید پذیر استان ۲۷۰۰ کیلووات است که ماهیانه بالغ بر ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی برق تولید می کنند.