طرح ملی آبرسانی در شهرستان نکا

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران  با اشاره به  صرف بیش از 798 میلیارد ریال اعتبار در طرح ملی آبرسانی روستایی در شهرستان نکا طی سالهای گذشته خبرداد.

 

وی در ادامه گفت: از این اعتبار، مبلغ  ۳۶۷ میلیارد ریال برای اجرای فاز اول قرارداد محرومیت زدایی در این شهرستان هزینه شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به اینکه در شهرستان نکا درطرح ملی آبرسانی روستایی ،  ۱۲ پروژه شامل ۳ مجتمع و ۹ پروژه تک روستایی  با برخورداری ۴۲ روستا تعریف شده بود، افزود: ۱۰ پروژه شامل ۳ مجتمع و ۷ پروژه تک روستایی پس از اتمام تعهدات از طرح ملی خارج شد.

وی با بیان اینکه از این پروژه ها در فاز اول محرومیت زدایی ،  ۲ پروژه به نامهای مجتمع آبرسانی اریم -شیت و آبرسانی به روستای سورک تعریف شد، ادامه داد: احجام فیزیکی این پروژه ها شامل حفر ۱ حلقه چاه عمیق ،  احداث ۴ باب مخزن زمینی به حجم ۴۵۰ متر مکعب و ۵ واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای لوله گذاری ۱۲ کیلومتر خط انتقال  و ۲۷ کیلومتر شبکه توزیع آب و تهیه ، نصب و راه اندازی ۲ دستگاه دیزل ژنراتور  می باشد که پس از اجرای آنها ،  پیش بینی می شود قریب به ۱۲ روستا از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره مند شوند.

مدیرعامل آبفامازندران تصریح کرد: تا کنون عملیات احداث مخازن ذخیره به اتمام رسید و ۱۸ کیلومتر خط انتقال اجرا و یک واحد ایستگاه پمپاژ احداث شد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی مجتمع اریم – شیت را ۷۵ و  آبرسانی روستای سورک را ۳۰ درصد دانست  و خاطرنشان کرد: در فاز بعدی محرومیت زدایی نیز ۱۴ روستا از روستاهای شهرستان نکا، در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) لحاظ شده که پس از ابلاغ این قرارداد ، عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.