طرح رفع تنش آبی۶۰ روستای سیستان و بلوچستان روبه اتمام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طرح رفع تنش آبی از ۶۰ روستای مجتمع گوهرکوه در شهرستان تفتان با جمعیت ۸ هزار و ۸۶۰ نفر تا آذر سال جاری به اتمام می‌رسد.

 

طرح رفع تنش آبی از ۶۰ روستای سیستان و بلوچستان روبه اتمام است

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، “علیرضا قاسمی” درباره طرح رفع تنش آبی تصریح کرد: در منطقه گوهرکوه برداشت آب از طریق حفر چاه از منابع آب زیرزمینی صورت میگیرد؛ این سفره با امتداد شمالی – جنوبی در اکثر نقاط دارای آب شور و اسیدی است.

 

وی، بهترین کیفیت آب را در قسمت شمال شرقی سفره دانست که حفر چاه‌ها در آن منطقه انجام شده است و افزود: به منظور رفع تنش آبی از این تعداد روستا، حفاری و تجهیز یک جلفه چاه و اجرای خط برق صورت گرفته که با تکمیل خط انتقال آب و اتصال به مجتمع روستایی، ۴۰ روستا رفع تنش و ۲۰ روستای فاقد آب، آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه، طراحی تأسیسات به گونه‌ای است که با منطقه‌بندی مناطق تنش آبی همه روستاها حتی در صورت از مدار خارج شدن یک حلقه چاه به حداقل خواهد رسید.

قاسمی در پایان اضافه کرد: مجتمع آبرسانی گوهرکوه ۱۵۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و ۱۱۲۵ مترمکعب مخزن ذخیره آب در مدار بهره‌برداری دارد.