طرح بهارستان در ۴۰ روستای مریوان اجرا می شود

مدیرتوزیع برق شهرستان مریوان با اشاره به اینکه ۴۰ روستا در این شهرستان مشمول طرح بهارستان می شوند، گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالرحمن مرادی مدیر توزیع برق شهرستان مریوان با اشاره به اینکه در قالب طرح بهارستان شبکه توزیع برق ۴۰ روستا در شهرستان مریوان اصلاح و بهینه‌سازی می شود، افزود: در همین راستا تاکنون شبکه برق ۱۳ روستا به طور کامل بهینه‌سازی شده و همچنین عملیات اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق در سایر روستاهای باقی مانده نیز از پیشرفت ۴۰ درصد برخوردار است.

مدیرتوزیع برق

با اشاره به اینکه در شهرستان مریوان ۱۴۹ روستای برقدار وجود دارد، افزود: با اجرای این پروژه ها علاوه بر مقاوم سازی و حفاظت فیزیکی از شبکه برق، درمجموع شبکه برق بیش از ۲۰ هزار مشترک در روستاهای شهرستان مریوان پایدار می شود.

وی اعتبار تخصیص داده شده به اجرای طرح بهارستان در شهرستان مریوان را ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: جابجایی ومقاوم سازی پایه های برق درمعابر روستایی ، تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی ، اصلاح روشنایی معابرعمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاها مشمول طرح وتوسعه شبکه وتامین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهداف طرح بهارستان محسوب می شود.

مرادی افزود:توجه ویژه به تأمین برق روستاها و همچنین رفع مشکلات احتمالی روستاها در حوزه‌های تأمین برق مطمئن و پایدار می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه پایدار باشدکه این امرخودنیز منجر به توسعه اشتغال و مهاجرت معکوس در روستاها می شود.

مقرر است امسال شبکه برق ۴۲۰ روستای استان کردستان در قالب طرح بهارستان اصلاح و بهسازی شود که این طرح تاکنون در ۱۷۱ روستای مورد هدف به طور کامل اجرا شده است.