​طرح بزرگ تبدیل سیم به کابل خودنگهدار شهرستان خدابنده پایان یافت

مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده از اتمام طرح بزرگ تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار شبکه‌های توزیع برق این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، حسنعلی پیری با اشاره به این‌که در این پروژه بزرگ ۱۳۵۰ کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف توزیع برق شهرستان خدابنده از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده گفت: افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای پروژه‌های تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار است و با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

پیری افزود: شهرستان خدابنده به سبب برخورداری از بیش از ۲۴۰روستا شبکه توزیع برق بسیار گسترده‌ای دارد و این طرح بزرگ با هدف پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد که خوشبختانه با تلاش همکاران مدیریت توزیع برق این شهرستان به اتمام رسید.

مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده تعداد روستاهای بالای ۲۰خانوار این شهرستان را ۱۸۳ روستا برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از نعمت برق برخوردارند و همچنین ۴۱ روستا از ۵۸ روستای زیر ۲۰خانوار شهرستان خدابنده نیز برق‌دار هستند.

 

گفتنی است شهرستان خدابنده با بیش از ۵هزار کیلومتر مربع مساحت و حدود ۱۷۰هزار نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمال‌غرب کشور است که بیش از ۶۹هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد و حدود ۶۰درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود. این شهرستان از قطب‌ها مهم تولید گندم در کشور است.​