همزمان با عيد سعيد قربان و با حضور رئيس جمهور آغاز مي شود

طرح برق رسانی شمال کرمان با مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان بهره برداری شد

همزمان با عيد سعيد قربان بيش از 167 ميليارد تومان طرح برق رساني در شمال استان كرمان با حضور رييس جمهور به بهره برداري مي رسد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، طرح برق رسانی شمال کرمان در محدوده ۷شهرستان کرمان، رفسنجان، انار، شهربابک، زرند، راور و کوهبنان  اجرا شده که شامل: تعویض و اصلاح سیمهای مسی به کابل خودنگهدار، توسعه، اصلاح، بهینه سازی و احداث شبکه های توزیع و روشنایی معابر عمومی، برق رسانی به ۸ روستا و تحویل ۶۰ سامانه تولید برق خورشیدی قابل حمل ویژه عشایر کوچ رو است.

با اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع ضمن  افزایش قابلیت اطمینان وپایدار سازی شبکه ، افزایش قدرت نفوذ روشنایی،  جمعیت برخوردار از مزایای ارتقای قابلیت اطمینان وپایداری شبکه وهمچنین متقاضیان فاقد شبکه و توسعه روشنایی معابر عمومی حدود ۱۰۰ هزار نفر خواهند بود.

همچنین با برق رسانی به روستاهای فاقد برق ضمن ایجاد اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی وتوسعه روستاها؛ موجب افزایش انگیزش برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها خواهد شد.
به گفته سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با واگذاری ۶۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچ رو، بیش از ۳۰۰ نفر از عشایر کوچ رو در شمال استان کرمان از روشنایی برق بهره مند می شوند.

آخرین طرح قابل افتتاح در شمال استان کرمان، بهسازی شبکه های برق روستایی است که با اجرای آن حداقل ۲ هزار نفر از انرژی پایدار و مطمئن برق برخوردار خواهند شد.

گفتنی است شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، وظیفه توزیع انرژی الکتریکی برای هم میهنان را در شهر کرمان و هفت شهر دیگر شمال این استان را در محدوده جغرافیایی به وسعت ۹۱ هزار کیلومترمربع، برای حدود ۷۰۰ هزار مشترک با طول ۲۱ هزار کیلومتر شبکه  فشار متوسط و ضعیف و ۱۷ هزار دستگاه  ترانسفورماتور توزیع اعم از هوایی و زمینی با مجموع ظرفیت ۲۲۶۹ مگاولت آمپر برعهده دارد.