طرح افزایش ظرفیت ترانسفورماتور ایستگاه برق برازجان به بهره برداری رسید

طرح افزايش ظرفيت ترانسفورماتور ايستگاه برق برازجان به بهره برداري رسيد

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، غلامعباس رنجبر مجری طرح پست های فوق توزیع معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت : این طرح با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال به سرانجام رسید.

مهندس رنجبر اضافه کرد:  طرح افزایش ظرفیت ترانسفورماتور ایستگاه برق برازجان با هدف افزایش پایداری و تثبیت برق در شهرستان دشتستان و مناطق پیرامون اجرا شده است ، از مزایای این طرح شامل پایداری شبکه ،مدیریت بار منطقه ،کاهش خاموشی ها ،رفع افت ولتاژ در منطقه ، امکان برق رسانی به مشترکین جدید و تحویل انرژی پایدار به مشترکین می باشد.

وی اضافه کرد : طرح یاد شده با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر به همراه  ترانسفورماتور کمپکت ۱۲۰۰ آمپری ، تعویض کلمپ ها ،خرید و نصب رله های حفاظتی و اصلاح و تکمیل سیستم زمین انجام شده است.

مجری طرح پست های فوق توزیع معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس اضافه کرد :

مهندس رنجبر با بیان اینکه  این پروژه با استفاده از دانش بومی و تجهیزات ساخت صنعت گران داخلی به بهره برداری رسید افزود: طرح یاد شده  زودتر از زمان برنامه ریزی شده به بهربرداری رسید ،اجرای این طرح باعث جلو گیری خروج ارز از کشور بابت خرید تجهیزات خارجی شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ظرفیت پست ها مستقیماً با رشد بار افزایش می یابد افزود: وجود محدودیتهای متعدد در شبکه باعث می شود رشد بار متوقف و یا از میزان آن کاسته شود که در نتیجه در یک بازه زمانی بلند مدت ظرفیت نهایی پستها در یک حد معینی محدود می گردد  از این رو افزایش ظرفیت این پست ها اجتناب ناپذیر است. در عین حال  عمر مفید پست ها، محدودیت رشد بار، محدودیت احداث خطوط انتقال و توزیع و پراکندگی بار از جمله مولفه هایی است که در افزایش ظرفیت آن باید در نظر گرفت.