طرح آبرسانی پایدار به ۴۱ روستای شهرستان اسفراین خراسان شمالی با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور با اعتباری بالغ بر ۳۴۷ میلیارد ریال افتتاح و در مدار بهره برداری قرار گرفت

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور ویدئو کنفرانسی آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور و  حضور میدانی محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی، مسلم نوری فرماندار اسفراین و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  آیین افتتاح طرح های آبرسانی پایدار به 41 روستا در قالب سه  مجتمع روستایی به نام های  زرق آباد ، سینان و احد و همچنین مراسم آغازعملیات اجرایی آبرسانی به ۶۲ روستای دیگر برگزار گردید.

این مراسم در روستای کوشکی در شهرستان اسفراین و همزمان با کل کشور  بصورد ویدئو کنفرانس برگزار گردید که ۴۱ روستا واقع در دشت اسفراین از آب سالم ، باکیفیت و بهداشتی بهره مند شدند .

مهمترین عملیات اجرایی در این پروژه ها شامل :  اجرای ۵۸ کیلومتر خط انتقال، سه و نیم کیلومتر شبکه توزیع، احداث پنج باب مخزن ذخیره آب، احداث ۲ ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه می باشد .

این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح شد که ۱۲ هزار و ۶۸۶  خانوار با بیش از ۱۳۵ هزار نفر را از آب آشامیدنی سالم ، بهداشتی و پایدار  بهره مند می سازد .

خاطر نشان می شود ، طرح‌های آبرسانی به ۴۸۰ روستای کشور به‌منظور بهره‌مندی افزون بر ۷۰ هزار خانوار روستایی از نعمت آب سالم و پایدار با اعتبار ۵۵۱ میلیارد تومان، همزمان با فرا رسیدن چهل و سومین فجر انقلاب امروز سه شنبه با حضور رییس جمهور افتتاح شد که پروژه های خراسان شمالی نیز در قالب این طرح ها افتتاح شد.