طراحی و ساخت قطعات پمپ آب گردشی بویلر در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت کامل قطعات پمپ آب گردشی بویلر در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،حسین سلیمی عنوان کرد: از آنجاییکه پمپهای آب گردشی بویلر دارای کاربرد در نیروگاههای حرارتی با بویلرهای درام دار می باشد ، باتوجه به تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی ،امکان تهیه قطعات و خرید از شرکت تولید کننده پمپ میسر نبود . لذا برای دستیابی به قطعات یدکی پمپ و امکان تعمیر پمپهای معیوب ،نسبت به طراحی و ساخت در کشور برای اولین بار اقدام شد .

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: یکی از عوامل محدودکننده تولید، پمپهای آب گردشی بویلر هستند . این تجهیزات جزء پمپهای خاص می باشد که در شرایط فشار و دمای بسیار بالا کار میکند و باتوجه به اینکه اختلاف دمای آب بویلر و پوسته پمپ حداکثر به ۵۰ درجه سانتی گراد می رسد ، از متریال خاصی با درصد بالای کروم برای ساخت دیفیوزر ،نازل،ایمپلر و شافت پمپ استفاده شده تا در شرایط دما و فشار بالا خواص مکانیکی ماده کاهش نیابد ،همچنین عایق بندی سیم پیچی موتور با مهارت زیاد انجام شده و از ایجاد اتصال کوتاه در موتور آن جلوگیری می کند.

سلیمی خاطر نشان کرد:یکی از افتخارات نیروگاه در سال های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.