ضرورت مدیریت مصرف برق توسط کشاورزان استان مرکزی

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف برق توسط کشاورزان استان مرکزی ضروری است.

ضرورت مدیریت مصرف برق توسط کشاورزان استان مرکزی

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مرکزی؛ حسن میرزاخانی در جلسه هماهنگی ضرورت مدیریت مصرف برق بخش کشاورزی گفت : ۷۰درصد مصرف برق استان در بخش صنایع و کشاورزی است ،کشاورزان با هدف مدیریت مصرف آب و برق در برنامه های ابلاغ شده مشارکت داشته باشند.

وی  با بیان اینکه شعار سال باید با بهره‌وری در تولید و مصرف محقق شود تاکید کرد: نقاط هدر رفت برق باید شناسایی و کاهش پیدا کند و مدیریت انرژی با اولویت‌های مشخص در استان رشد تولید منجر شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از طرح بخشودگی هزینه انرژی مصرفی کشاورزان خبر داد و گفت : در صورت همکاری ۵ ساعته کشاورزان در روزهای گرم همانند سال های گذشته مشمول دریافت پاداش بخشودگی مصرف کل ماه خواهند شد .

محمود محمودی افزود :این طرح مشمول کشاورزانی است که ، ساعت مجاز پروانه بهره برداری چاه آب آنها کمتر از ۱۹ساعت مطابق پروانه است .

وی بیان کرد: همچنین کشاورزان با نصب سلول های خورشیدی معادل ۸۰ درصد ظرفیت مصرفی خود و تزریق آن به شبکه، مشمول اعمال مدیریت بار ۵ساعته نخواهد شدو انرژی تولیدی نیزمطابق ضوابط،خریداری خواهد شد.

محمودی تصریح کرد: برنامه ریزی به موقع برای فعالیت هایی همچنون تغییر کشت بهاری و پاییزی تدوین برنامه مناسب برای استفاده بهتر از ظرفیت چاه های مشاع و برنامه ریزی برای تمدید به موقع پروانه چاه های آب کشاورزی از مواردی است که کشاورزان باید به آن توجه کنند.

همکاری حداکثری جهاد کشاورزی با توزیع برق جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی های گسترده به کشاورزان و نصب مولد اضطراری ویژه پرورش ماهی و مرغداری ها از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.