سخنگوی صنعت برق خبر داد:

ضرورت رعایت مصرف برق در ساعات اوج‌بار/ مصرف برق کشور این هفته افزایش می‌یابد

سخنگوی صنعت برق با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی درخصوص هفته گرم پیش‌رو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی امروز و فردا مصرف برق کشور از مرز 66 هزار مگاوات عبور کند.
 “مصطفی رجبی مشهدی” ضمن پیش‌بینی افزایش مصرف برق در روزهای جاری، از مردم خواست به‌ویژه در ساعات اوج مصرف با عدم استفاده از دستگاه‌های پرمصرف برقی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی، صنعت برق را یاری کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص رمز ارزها گفت: ۲۰۰ مگاوات رمز ارز مجاز در کشور فعالیت دارند که بر اساس مقررات و محدودیت‌هایی که در دوره اوج بار داریم، فعلا از مدار خارج شده‌اند که بعد از رفع محدودیت‌ها و گذر از روزهای اوج بار، دوباره اجازه استفاده از شبکه برق را برای استخراج رمز ارز خواهند داشت.
سخنگوی صنعت برق در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات اظهار داشت: در ابتدا یک هدف گذاری ۸۰۰ مگاواتی داشتیم که با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در این بخش وجود دارد پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی کنیم.
وی افزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد از هدف گذاری انجام شده و حدود ۱۰۰ اداره، دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی پرمصرف در تهران مشمول قطعی برق شدند که به طور قطع تمامی این اقدامات می‌تواند به تامین برق پایدار برای همه هموطنان در تابستان کمک کند.