ضرورت بررسی متداوم مولفه های ایمنی توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بررسی متداوم مولفه های ایمنی توزیع برق ضروری است.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل ار شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی؛ محمود محمودی در نشست تخصصی کمیسیون ایمنی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق که در شهرستان زرندیه برگزار شد، افزود: ناترازی در بخش های انرژی،نیروی انسانی و مالی باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای شرکت های توزیع برق شده است.
وی تصریح کرد: وجود دستورالعمل های کارشناسی و ابلاغ شده می تواند در پیاده سازی استاندارد ها و مدیریت پیشگیری حوادث موثر باشد.

محمودی با تاکید بر اینکه ایجاد تقویت فرهنگ ایمنی امری ضروری در شرکت های توزیع نیروی برق است، افزود: فرهنگ ایمنی امری اجتماعی،آموختنی تدریجی ، گسترده و پایدار است که همچون یک زنجیره با حلقه های به هم پیوسته به هم متصل هستند که همه باید هماهنگ وهمگام با یکدیگر حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه مولفه های موثر بر ایمنی برق در حین انجام کار باید پیوسته بررسی شود، افزود: باید تلاش کرد تا علاوه بر تقویت فرهنگ ایمنی و تجهیز لوازم حین کار ، آگاه سازی های لازم جهت کاهش خطرات ناشی از برق گرفتگی به مردم نیز ارائه شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: حفظ امنیت و آرامش جسمی و روانی برای همکار و خانواده ایشان، در سایه رعایت کامل ایمنی میسر می‌شود و لذا عمل به آن بر تمام کارشناسان و مدیران الزامی است.

رییس کمیسیون ایمنی انجمن کارفرمایی
شرکت های توزیع نیروی برق هم گفت:کارگروه های تخصصی توانمند سازی کارکنان بخش توزیع برق،ارتقای فرهنگ ایمنی کارکنان و خانواده ‌و شهروندان،تقویت زیرساخت های حوزه سخت افزاری و نرم افزاری و تجهیزات فردی و گروهی ،افزایش تعامل با سازمانها و موسسات تاثیر گذار در حوزه ایمنی وکارگروه پیشنهاد تدوین و بازنگری دستورالعمل های ایمنی پیش بینی شده که باحضور مدیران ایمنی شرکت ها و مدیران انجمن صنفی و توانیر تشکیل شده است .

فرخ نیا بیان کرد:نرم افزار هوشمند ایمنی برای شرکت ها در دستور کار قرار دارد و این نرم افزار برای ارائه گزارش فرآیند ایمنی شرکت ها موثر است که از جمله فعالیت های کارگروه تخصصی ایمنی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق است.

وی تهیه وندور لیست تجهیرات ایمنی و مشخصات فنی آن ها از دیگر اقدامات کارگروه تخصصی این انجمن عنوان کرد.