ضرورت اهتمام متولیان مساجد و حسینیه ها به رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق استان سمنان بر رعایت نکات ایمنی و مدیریت بهینه مصرف برق توسط متولیان و دست اندرکاران مساجد، حسینیه ها و تکایا تاکید کرد. حسین مهراندیش گفت: به منظور نصب هر گونه داربست، پلاکارد، پوستر و پرچم، به هیچ وجه از تجهیزات و تاسیسات شبکه توزیع برق استفاده ننموده و […]

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق استان سمنان بر رعایت نکات ایمنی و مدیریت بهینه مصرف برق توسط متولیان و دست اندرکاران مساجد، حسینیه ها و تکایا تاکید کرد.

حسین مهراندیش گفت: به منظور نصب هر گونه داربست، پلاکارد، پوستر و پرچم، به هیچ وجه از تجهیزات و تاسیسات شبکه توزیع برق استفاده ننموده و با توجه به احتمال برق گرفتگی، از پایه های برق صعود نکنید.

وی با عنوان این که پایه های روشنایی معابر که در خیابان ها و کوچه ها مشاهده می نمائید، براساس تنش های ناشی از باد و طوفان بر آنها بدون محاسبه نصب متعلقات دیگر طراحی شده اند افزود: نصب پارچه نوشته، بنر و یا هر وسیله دیگر بر روی پایه های روشنایی، نیرو و فشار غیرمجاز بر پایه ها تحمیل نموده و ممکن است سبب قطع اتصالات یا سقوط آنها شود.

وی اضافه کرد: برای تامین برق داخل مساجد و هیئت ها، به هیچ وجه از کابل های فرسوده و کهنه با عبور از روی زمین استفاده نکنید، زیرا در اثر بارندگی، خطرآفرین بوده و باعث برق گرفتگی می شود.

وی با اشاره به این که هر یک از دستگاه ها و ادوات برقی، علاوه بر داشتن فیوز مستقل، باید دارای یک پریز مختص به خود باشد و از اخذ انشعابات متعدد از یک پریز نیز جلوگیری شود یادآور شد: استفاده از ترمینال مناسب در اتصالات و فیوز برق استاندارد الزامی بوده و فیوزهای تقویت شده و غیراستاندارد موجب آتش سوزی خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان و خادمان هیئت های مذهبی و تکایا در ایام سوگواری، از لامپ های کم مصرف پربازده و ال ای دی برای تامین روشنایی مورد نیاز جهت مجالس عزاداری بهره گیری نموده و از لامپ های کم بازده و پرمصرف از قبیل مدادی و رشته ای پرهیز نمایند.