صنعت برق برای متخصصین این حوزه پر مخاطره است.

کارشناس ارشد دفتر ایمنی و حوادث شرکت توانیرگفت: مخاطرات صنعت برق نسبت به سایر صنایع برای متخصصین این حوزه بیشتر است. عباس جریان قلم در دوازدهمین وبینار ایمنی توزیع برق استان مرکزی بابیان این مطلب افزود: بحث ایمنی و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به خصوص در صنعتی که نخستین اشتباه در آن صنعت […]

کارشناس ارشد دفتر ایمنی و حوادث شرکت توانیرگفت: مخاطرات صنعت برق نسبت به سایر صنایع برای متخصصین این حوزه بیشتر است.

عباس جریان قلم در دوازدهمین وبینار ایمنی توزیع برق استان مرکزی بابیان این مطلب افزود: بحث ایمنی و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به خصوص در صنعتی که نخستین اشتباه در آن صنعت ممکن است آخرین اشتباه باشد.
جریان قلم با بیان اینکه بخش توزیع جزو مشاغل مخاطره آمیز محسوب می شود افزود: برق فرصت تجربه اندوزی به ما نخواهد داد.
جریان قلم با اشاره به اینکه همه ساله شاهد حوادث ناگوار بسیاری در بخش های مختلف کشور در بخش توزیع هستیم تصریح کرد: همه این حوادث با شکل های به ظاهر متفاوت در بخش های مختلف کشور تکرار می شود.
وی خاطرنشان کرد: رعایت نکات ایمن در کار می تواند این اطمینان را در ما ایجاد کند تا هیچ اتفاقی برای مجموعه پیش نیاید.
وی با بیان اینکه بالا رفتن انتظارات جامعه وهمچنین مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها سبب شده است که پرداختن به موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست به یکی از اولویت‌های کسب و کار در سازمان‌های امروزی و بویژه صنعت برق تبدیل شود، افزود: حرکت و پیروی صنعت برق، بخش خصوصی و آحاد ذینفعان در راستای رعایت الزامات نظامنامه HSE ضروری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت:با توجه به شرایط اقتصادی صنعت برق و خاموشی های اخیر و شیوع بیماری کرونا ،بکار بستن نکات ایمنی ضروری است.
محمد اله داد افزود:برگزاری مانور شناسایی تابلوهای پرخطر برق،پیشگیری از شیوع کرونا،نظارت بر رعایت حریم شبکه جهت نصب داربست های تبلیغاتی کاندیداها و رعایت نکات ایمنی برق در ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین از جمله فعالیت های دفتر ایمنی است.
وی ایمنی را فرهنگ تلقی کرد و گفت: فرهنگ نیاز به کار بسیار دارد و بزرگترین عامل حادثه را  سهل‌انگاری و عدم آگاهی  در زمینه خطر معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه تقویت و افزایش سطح فرهنگ ایمنی که همان نظام باورها و ارزش های مشترک یک سازمان، نسبت به ایمنی کار می باشد،بسیار ضروری است،افزود:توجه به این مهم باعث ارتقای سلامتی نیروی انسانی شاغل در سازمان می شود.

اله داد گفت: نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE-MS درشرکت توزیع برق استان مرکزی استقرار یافته است که
پیشگیری از بروز صدمات و حوادث بهداشتی، ایمنی و محیط زیست در راستای توسعه پایدار و افزایش بهره وری با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی کارکنان ، مشتریان ، پیمانکاران و دیگر افراد مستلزم وجود ساختار سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست است.
گفتنی است ،در این وبینار از منتخبین شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی که در رعایت نکات ایمنی برتر شناخته شده اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.