صرف بیش از ۱۲۵۸ میلیارد ریال اعتباردر طرح ملی آبرسانی

مدیرعامل آبفامازندران با اشاره به صرف بیش از ۱۲۵۸ میلیارد ریال اعتبار درطرح ملی آبرسانی روستایی درشهرستان ساری گفت: از این اعتبار، ۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای فاز اول قرارداد محرومیت زدایی در شهرستان ساری هزینه شد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفا مازندران، مهندس برارزاده با اشاره به اینکه در شهرستان ساری درطرح ملی آبرسانی روستایی، ۴۰ پروژه شامل ۴ مجتمع و ۳۶ پروژه تک روستایی با برخورداری ۱۱۸ روستا تعریف شد، افزود: ۲۹ پروژه شامل ۲مجتمع و ۲۷ پروژه تک روستایی پس از اتمام تعهدات از طرح ملی خارج شد.

وی با بیان اینکه از این پروژه ها در فاز اول محرومیت زدایی، ۲ پروژه مجتمع آبرسانی ششک- چورت و مجتمع آبرسانی خزرآباد،مشتمل بر ۵۳ روستا تعریف شد ادامه داد: این پروژه ها شامل احداث ۳ باب مخزن زمینی به حجم ۱۲۰۰ مترمکعب و یک واحد ایستگاه پمپاژ، لوله گذاری ۳۲ کیلومترخط انتقال و ۲۵ کیلومتر شبکه توزیع آب، تهیه،نصب وراه اندازی ۳دستگاه دیزل ژنراتور و یک دستگاه پکیج حذف آهن میباشد که پس از اجرای آنها پیش بینی می شود قریب به ۱۰۰ روستا از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند.

مدیرعامل آبفامازندران تصریح کرد:تا کنون احداث مخازن ذخیره به اتمام رسیدو ۲۴ کیلومتر خط انتقال و ۲۹ کیلومتر شبکه توزیع آب نیز به اجرا درامد.

مهندس برارزاده ادامه داد:در فاز بعدی محرومیت زدایی نیز ۴۷ روستااز روستاهای شهرستان ساری، در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیش بینی شد که پس از ابلاغ این قرارداد،عملیات اجرایی آنها آغاز میشود.