صرفه جویی در مصرف آب و برق تکلیف همه شهروندان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق باتوجه به شرایط کنونی کشور و بحران خشکسالی تکلیف همه شهروندان است. آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک افزود: کشور در کنار مشکلات مختلف، امروز با بحران کمبود آب و برق همراه […]

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق باتوجه به شرایط کنونی کشور و بحران خشکسالی تکلیف همه شهروندان است.

آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک افزود: کشور در کنار مشکلات مختلف، امروز با بحران کمبود آب و برق همراه شده و نیاز است برای عبور از وضعیت همه کمک کنند.

خطیب جمعه اراک اظهار داشت: کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق در کشور جدی است و اگر در زمستان و پاییز امسال هم بارندگی نباشد و آب سدها هم که روبه اتمام است، تکلیف آینده چیست.

وی گفت: فعالیت رمزارزهای غیرمجاز در این شرایط مبنای منطقی ندارد و باید در این راستا نظارت بیشتری صورت گیرد.

ضرورت تغییر مدل رفتار مصرفی مشترکان آب و برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: مصرف بی رویه آب و برق در کشور، وزارت نیرو را با یک چالش جدی روبرو کرده است.

محمد اله داد بابیان اینکه ۸۲درصد تولید برق از نیروگاه های حراراتی ،یک درصد از طریق انرژی های تجدید پذیر و ۱۶درصد از طریق سدها و نیروگاه های برقابی تامین می شود،افزود: با کاهش ۵۰درصدی بازندگی در سال جاری در تامین برق با مشکل مواجه شده ایم .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این دیدار بابیان اینکه ۶ درصد برق استان مرکزی توسط ماینرها مصرف می شود،افزود: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش خاموشی در پیک تابستان امسال است.

محمد اله داد با اشاره به بافت صنعتی و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: برخی ساختمان‌ها و فضاهای بلااستفاده که از انشعاب برق برخوردارند با توجه به ارزان بودن برق در کشور به عنوان مزارع استخراج غیرمجاز رمز ارز استفاده می شوند که مصرف بالایی نیز دارند.

وی به مدیریت مصرف برق نیازمندعزم ملی است ،افزود: تغییر مدل رفتار مصرفی مشترکان برای تعدیل مصرف برق تاکید کرد و گفت: مدیریت سمت تقاضا راه‌حلی قابل اعتماد برای پاسخ‌دهی به رشد تقاضای انرژی در آینده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ۱۰۱ میلیارد ریال پاداش به مشترکان همکار در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی در برنامه پاسخگویی بار سال ۹۹ مشارکت داشتند، پرداخت شده است.

اله داد با اشاره به افزایش ۲۰درصدی مصرف برق تاکید کرد و افزود:با ۱۰هزار مگاوات مصرف اضافه ،حدود ۱۰میلیارد دلار نیاز سرمایه گذاری است که تامین این مبلغ هنگفت در شرایط اقتصادی کشور دشوار و غیر ممکن است پس مدیریت مصرف برق نیازمند عزم ملی است.