صرفه‌جویی ۱۲ میلیارد ریالی در نیروگاه مشهد

احمد جهاندیده مسئول وضعیت پایش نیروگاه مشهد در گفتگو با روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت؛ سطح تمیزی روغن از پارامتر‌های مهم در کنترل کیفیت روغن و تضمین روانکاری مناسب است که جهت افزایش طول عمر ژنراتور و توربین و همچنین افزایش زمان کارکرد مفید روغن بسیار حیاتی و مهم هستند. وی اظهار […]

احمد جهاندیده مسئول وضعیت پایش نیروگاه مشهد در گفتگو با روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت؛ سطح تمیزی روغن از پارامتر‌های مهم در کنترل کیفیت روغن و تضمین روانکاری مناسب است که جهت افزایش طول عمر ژنراتور و توربین و همچنین افزایش زمان کارکرد مفید روغن بسیار حیاتی و مهم هستند.
وی اظهار داشت؛ نفوذ آب و رطوبت درون روغن در سیستم های مکانیکی و الکترومکانیکی باعث عدم عملکرد صحیح توربین و والوهای کنترلی می شود که نیاز به پایش و تصفیه روغن و بررسی میزان PPM  رطوبت موجود در روغن به صورت دوره ای وجود دارد. از این رو با اعلام همکاران امور شیمی درباره بالا رفتن میزان وارنیش روغن با همکاری و مشاور مهندس جلالی مدیر امور مکانیک نیروگاه و همینطور مهندس شفیع رئیس اداره مکانیک توربین های گازی مراحل مطالعات، طراحی و ساخت دستگاه فیلتراسیون روغن در دستور و اقدام به طراحی و ساخت دستگاه فیلتراسیون روغن با امکانات موجود در اداره توربین های گازی گردید.

وی ادامه داد؛ در این دستگاه از دو فیلتر سری یک وپنج میکرون تولید داخل که به آسانی در دسترس بوده استفاده شده است، وزن کم و ابعاد کوچک آن امکان جابجایی آسان آن را فراهم کرده است.

ایشان در پایان سخنان خود افزود؛ از کلیه همکاران در اداره بازرگانی،الکتریک،تجهیزات کمکی و توربین گاز به ویژه آقای علی دررودی که در ساخت این دستگاه همکاری نموده اند تشکر می نمایم.