در دولت سیزدهم محقق شد،

صرفه‌جویی ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: صرفه‌جویی13 میلیون کیلووات ساعت با کاهش تلفات 21صدم درصدی شبکه توزیع برق در دولت سیزدهم محقق شد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: صرفه‌جویی ۱۳ میلیون کیلووات ساعت با کاهش تلفات۲۱صدم درصدی شبکه توزیع برق در دولت سیزدهم محقق شد.
محمود محمودی افزود: شاخص راهبردی تلفات انرژی الکتریکی این استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون با کاهش تقریبی ۲۱صدم درصدی همراه بوده است که از رقم ۸.۶۰ در سال ۱۴۰۰به ۸.۳۹ در سال جاری رسیده و این مهم موجب صرفه‌جویی۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق ، ۵.۳ میلیون لیتر سوخت ، ۹.۲ میلیون لیتر آب در نیروگاه ها و کاهش تقریبی ۱۲ هزار تن آلاینده به محیط زیست شده است.
وی توسعه مرکز پایش هوشمند، مدیریت موثر بار در شرایط عادی و پیک، مدیریت موثر ولتاژ استاندارد، سرعت عمل در بررسی نتیجه و بازخورد عملیات گروه‌های اجرایی را از دیگر اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم تاکنون عنوان کرد.
محمودی بااشاره به اینکه ۴۵۲کیلومتر شبکه توزیع برق در استان مرکزی طی دولت سیزدهم اضافه شده است ،افزود: طول شبکه توزیع برق این استان در سال ۱۴۰۰ به ۲۰ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رسید که این رقم هم اکنون به ۲۱ هزار و ۷۲ کیلومتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی برقدار هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است و یک‌هزار و ۱۸۲ روستای این استان از نعمت برق برخوردارند.
محمودی بابیان اینکه تعداد مشترکین برق در استان مرکزی از ۷۵۸هزار مشترک به ۸۰۲هزار مشترک رسیده است، افزود: در دولت سیزدهم تاکنون ۴۴هزار مشترک به مشترکین برق این استان اضافه شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اصلاح و نصب ۱۸هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر و ایجاد و توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده به میزان ۵۷۶ کیلووات از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است.
محمودی بابیان اینکه ظرفیت ترانس منصویه در سال ۱۴۰۰رقم ۲۵۴۴مگاولت آمپر بوده است،افزود: این میزان هم اکنون به ۲۶۷۷مگاولت آمپر رسیده است.
وی کاهش مدت زمان خاموشی از ۰.۷۴در سال ۱۴۰۰به ۰.۶۲ در سال ۱۴۰۲واصلاح و بهنیه سازی شبکه برق ۴۹۰روستا در قالب طرح بهارستان در دولت سیزدهم را از جمله فعالیت های صورت گرفته است.
وی بابیان اینکه تعدادکنتورهای هوشمند نصب شده در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴هزارو ۱۰۲دستگاه کنتور بوده است، افزود: این میزان درسال ۱۴۰۲ به ۲۳هزار و ۸۰۰دستگاه کنتور رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ،افزایش رضایت‌مندی مشترکان، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود، تأمین برق پایدار و مطمئن و بهره‌وری اقتصادی را از اهداف این شرکت عنوان کرد.